سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر خیابانی مریوان رویدادی مهم در رونق گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان تئاتر خیابانی شهرستان مریوان را بە عنوان یکی از رویداد‌های مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری کردستان برشمرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در جلسه بررسی دو طرح پژوهشی در حوزه گردشگری کردستان با تاکید بر لزوم انجام پژوهش در تمامی حوزه‌های آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: طرح پژوهشی روستای هدف گردشگری نوره با هدف تهیه بسته‌های سرمایه گذاری و تعیین راهبرد‌های توسعه در این روستا انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پژوهش‌های علمی قبل از اجرای هر طرح را لازمه توسعه پایدار برشمرد و افزود: روستای نوره هم اکنون به عنوان روستای هدف گردشگری استان دارای امکانات و طرح‌های مناسبی در حوزه گردشگری است.

او نقش گردشگری رویداد محور را در توسعه استان حائز اهمیت برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کردستان در حوزه رویداد‌ها برگزاری تئاتر خیابانی در شهرستان مریوان است که هرساله با برنامه‌ریزی و حضور گسترده اساتید برجسته فرهنگ و هنر در این شهرستان برگزار می‌شود.

یعقوب گویلیان به پتانسیل‌های گردشگری و وجود تاسیسات مناسب اقامتی و تفریحی در شهرستان مریوان اشاره کرد و افزود: تعیین بستە‌های سرمایه گذاری و همچنین توسعه گردشگری رویداد محور از اهداف اصلی دو طرح پژوهشی در دست اقدام است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.