به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : کل بودجهای که پارسال به حوزه گردشگری استان تخصیص پیدا کرد، تنها ۳۰۰ میلیون تومان بود، درحالی که برخی از استانهایی که قطب گردشگری هستند، همین رقم را صرف یک برنامه تبلیغاتی خود میکنند.
او به افزایش آمار ورود گردشگران به استان طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت : این آمار حاکی از آن است که کرمانشاه درحال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری در کشور است.
او اشارهای به آمار گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰ داشت و افزود: در نوروز امسال از نظر فروش بلیط جاذبههای گردشگری استان پنجم و از نظر اسکان گردشگران در واحدهای مجاز استان یازدهم کشور بودیم که این نشان میدهد یکی از مقاصد گردشگری در این مدت بوده ایم.
معاون گردشگری استان با بیان اینکه طی سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه تبلیغات برای جذب گردشگر در استان شده، افزود: برگزاری فم تورها، تولید محتوا، توسعه تاسیسات گردشگری و ... از جمله این اقدامات بوده که باعث شده آمار ورود گردشگر به استان افزایش پیدا کند.
او ادامه داد: البته طبیعی است که استانی مانند خراسان رضوی به واسطه جاذبه گردشگری مذهبی که دارد، هرساله میزبان میلیونها گردشگر باشد و قطعا چنین استانی با کرمانشاه قابل قیاس نیست.
صابر گفت: استانهای دیگر هم مانند مازندران، اصفهان، فارس و یزد از چندین دهه پیش زمانی که گردشگری در کرمانشاه رونقی نداشت، در این زمینه فعال بودند و با تبلیغاتی که داشتند، خود را به کانون گردشگرپذیری در کشور تبدیل کردند.
او افزود: در کرمانشاه نیز چندسالی میشود که موضوع جذب گردشگر بصورت جدی در دستور کار قرار گرفته و میشود گفت به نسبت عملکرد بدی هم نداشته ایم، بگونهای که علیرغم شیوع بیماری کرونا در نوروز امسال آمار گردشگران بالایی داشتیم.
معاون گردشگری استان با اذعان به اینکه کرمانشاه قابلیتهای گردشگری زیادی دارد که هنوز روی برخی از آنها چندان تمرکز نشده، ادامه داد: یکی از این قابلیتها گردشگری عشایری است، چراکه در استان حدود ۱۴ ایل داریم که میتوان آن را به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل کرد که البته پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیتهایی را در این زمینه شروع کردیم که به دلیل شیوع این بیماری متوقف شد.
او گفت: معرفی مناسب استان کاری است که تاکنون به شکل گستردهای نتوانسته ایم آن را انجام دهیم، وقتی وارد مکان پرترددی مانند فرودگاه مهرآباد تهران میشویم، تبلیعات جاذبههای گردشگری اصفهان را به وفور میبینیم، اما اثری از تبلیغات کرمانشاه نیست، چراکه این نوع از تبلیغات بسیار هزینه بر است.
صابر افزود: متاسفانه کل بودجهای که پارسال به حوزه گردشگری استان تخصیص پیدا کرد تنها ۳۰۰ میلیون تومان بود، درحالی که برخی از استانهایی که قطب گردشگری هستند، همین رقم را صرف یک برنامه تبلیغاتی خود میکنند.
او افزود: از طرف دیگر معتقدم باید تاسیسات گردشگری استان را به سمت استانداردتر شدن پیش ببریم و اینکه در بخش آموزشهای حوزه گردشگری هم باید اهتمام بیشتری داشته باشیم .
انتهای پیام/د