سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از انتخابات چه خبر؟

از عدم حضور ظریف در انتخابات تا پیشنهاد نماینده مجلس برای افزایش مشارکت در انتخابات

در بسته خبری «از انتخابات چه خبر؟» امروز هفتم اردیبهشت ماه به اتفاقات یک روز گذشته پرداختیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در بسته از «انتخابات چه خبر؟» ششمین روز اردیبهشت ماه به مسائل پیش آمده در روزی که گذشت می‌پردازیم.

رستم قاسمی، مدعی جدید پاستور

اهالی رسانه، صبح هفتم اردیبهشت خود را با انتشار خبر کاندیداتوری رستم قاسمی، وزیر نفت دولت دهم آغاز کردند.

قاسمی که مدتی پیش گفته بود در حال ارزیابی شرایط برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری است، ظاهرا به نتیجه رسیده و به این عرصه وارد شده است؛ او در صحبت‌های صبح امروز خود به تصمیم رئیسی در خصوص عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا اشاره کرد.

وزیر نفت دولت دهم همچنین مدعی شد که خود فرمان مذاکره با آمریکایی‌ها را دست خواهد گرفت.

حمایت فردی اصلاح طلبان از لاریجانی و عدم حضور ظریف

در جریان مقابل هم غلامرضا ظریفیان از نزدیک به صفر بودن احتمال حضور ظریف در انتخابات خبر داد و گفت ممکن است اصلاح طلبان به صورت فردی و خارج از تشکیلات از علی لاریجانی حمایت کنند.

تکذیب جلسه بنیاد باران با ظریف

در روز‌های اخیر خبری در خصوص جلسه بنیاد باران برای کاندیداتوری ظریف در فضای مجازی منتشر شده بود که بنیاد باران در بیانیه ای، برگزاری این جلسه را تکذیب کرد.

راه افزایش مشارکت در انتخابات

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی از شورای نگهبان خواست برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، نامزد‌های انتخاباتی را به ۱۰-۱۲ نفر افزایش دهد.

نامزد‌های جریان اصلاحات بعد از سیدحسن خمینی

سهیلا جلودارزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گویی با اشاره به کنار کشیدن سیدحسن خمینی از جریان انتخابات، محسن هاشمی و مسعود پزشکیان را هم رده سید حسن خمینی دانست و گفت: آقایانی که آمده و ثبت نام کرده اند مانند محسن هاشمی و پزشکیان هم در همین رده هستند.

دولت آینده از دید محسن رضایی

محسن رضایی، دیگر نامزد احتمالی انتخابات هم در همایش جمعیت گام دوم گفت: دولت آینده نباید تکرار دولت گذشته باشد و نباید بر محور یک نفر تشکیل شود.

دولت سیزدهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب هم در گفت و گویی در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: تصور من بر این است که رئیس جمهور آینده باید شخصیتی باشد که در مرحله اول مشکل اقتصاد و تورم و گرانی را برطرف کند؛ پس باید تیمی اقتصاددان در کنار خود داشته باشد. تحریم‌ها با پرونده هسته‌ای و سیاست خارجی گره خورده پس در این حوزه هم باید دانش بالا و تیم توانمندی داشته باشد. چون شکاف‌های داخل کشور خیلی گسترده شده است، در این حوزه هم باید ظرفیت بالا و رای بالایی وجود داشته باشد تا در موضوع اتحاد و انسجام ملی شکاف‌ها را مرتفع کند و مانع گسترش آن‌ها شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
#جلیلی_بیا
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای ظریف خود را از عرش بر فرش نینداز
فقط برای وجدان کاری کن و سرباز رهبر ماندن لیاقت می خواد....نه؟