سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد؛

امکان استفاده واحد‌های کوچک تولیدی از اوراق بهادار فراهم شد

زرندی گفت:سالیان قبل فقط ۳ واحد بزرگ تولید از اوراق بهادار استفاده می‌کردند و سال گذشته این امکان را برای واحد‌های کوچک نیز فراهم کردیم.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: برای اجرای دومین فاز از طرح تام گرد هم جمع شدیم. طرح تامین اعتبار مالی یا به اصطلاح تام با همکاری بانک‌ها اجرایی خواهد شد.

او با با اشاره به تامین مالی‌های انجام شده توسط بانک‌ها گفت: زمینه ورود ۴۲۲ واحد جدید به بورس را فراهم کردیم و امروز ۵۵ مورد در صف انتظار ورود به بازار سرمایه هستند. با حمایت‌هایی که از سوی شورای عالی بورس بهره‌مند شدیم این اقدام را شروع کردیم. در سالیان قبل فقط ۳ واحد بزرگ ما از اوراق استفاده می‌کردند و سال گذشته این امکان را برای واحد‌های کوچک نیز فراهم کردیم و امیدوار هستیم به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال برسد. امسال هم  تاسیس سهامی عام را پیگیری می‌کنیم تا از سرمایه‌های سرگردان بهره بگیریم.

او ادامه داد: نگاه جدیدی را برای تامین مالی شکل گرفت و آن استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ و بهبود شرایط برای واحد‌های صنعتی کشور بود. ابتدا با ۱۰۰ شرکت صنعتی توافقاتی انجام دادیم تا به سرمایه گذاری‌های جدید در این حوزه بپردازند. گام دوم حمایت شرکت‌های بزرگ از واحد‌های کوچک بود؛ با راهبری ایمیدرو بنا شد تا این شرکت‌ها منابعی را در اختیار بانک‌های مشخص قرار دهند. با بانک صنعت و معدن تفاهمنامه‌ای امضا شد و آمادگی پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان را به دست آوردیم.

او ادامه داد: نگاه جدیدی را برای تامین مالی شکل گرفت و آن استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ و بهبود شرایط برای واحد‌های صنعتی کشور بود. ابتدا با ۱۰۰ شرکت صنعتی توافقاتی انجام دادیم تا به سرمایه گذاری‌های جدید در این حوزه بپردازند. گام دوم حمایت از شرکت‌های بزرگ از واحد‌های کوچک با راهبری ایمیدرو انجام شد تا این شرکت‌ها منابعی را در اختیار بانک‌های مشخص قرار دهند. با بانک صنعت و معدن تفاهمنامه‌ای امضا شد و آمادگی پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان فراهم شد.

زرندی با اشاره به ۷ محور ابلاغی وزارت صمت گفت: به ۱۲ استانی که از نظر صنعتی کمتر توسعه یافته بودند توجه بیشتری داشتیم و هدفگذاری‌های لازم برای توسعه در این استان‌ها انجام شده است. بانک تجارت همکاری مناسبی در این حوزه با ما داشت.

در ادامه دولت آبادی مدیر بانک تجارت اظهار کرد: پیش از این تفاهم هم اقدامات زیادی توسط بانک ما در جهت حمایت از تولید انجام شده بود مثل آلمینیوم جنوب که ۲۰ درصد سرمایه گذاری آن توسط بانک تجارت انجام شده است. تفاام نامه جامع و کاملی امضا شد تا هم سرمایه ارزی و هم سرمایه ریالی برای واحد‌های تولید فراهم شود و هم برای ضمانت‌نامه‌های بانکی از شرکت‌ها پشتیبانی کنیم. مطابق این تفاهم نامه ۱۵۰ هزار میلیارد دلار تسهیلات در نظر گرفته شده است و امیدوار هستیم این روابط بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، بورس ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.