سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ۵ شهر آذربایجان شرقی به عنوان شهر‌های خلاق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از معرفی پنج شهر استان آذربایجان شرقی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر و دو شهر شایسته الحاق به شبکه شهر‌های خلاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر که به صورت مجازی برگزار شد، میانه در حوزه موسیقی، شبستر و تبریز در حوزه ادبیات، اهر در حوزه نمایش و کوزه کنان در حوزه صنایع دستی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر و جلفا و اسکو در حوزه چاپ و بسته بندی شایسته الحاق به شبکه شهر‌های خلاق شناخته شدند.

او افزود: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در ۷ حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی تشکیل و در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهر‌ها در مرحله پایانی به عنوان شهر‌های شایسته پیوستن به شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر معرفی شدند.

ناظمی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر را پدیده‌ای پویا عنوان کرد که با سنجش و ارزیابی‌های مکرر شهر‌های عضو در تحقق و اجرای برنامه‌های ارائه شده و همچنین پیوستن شهر‌های جدید و توسعه موضوعات در دوره‌های آینده، راهی روشن را پیش‌رو خواهد داشت.

او افزود: شبکه شهر‌های خلاق سال هاست که در مجامع بین المللی مطرح است و از اوایل قرن ۲۱ توسط یونسکو به صورت سالانه شهر‌هایی به عنوان شهر‌های خلاق معرفی می‌شود.

ناظمی گفت: این شبکه می‌تواند با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای توسعه اشتغال کشور کمک کند و در جلب گردشگر موثر باشد.

شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر پدیده‌ای است که برمبنای تحقق برنامه‌ها احیا شده است و می‌تواند نهاد‌های مختلف را در کنارهم قرار دهد.

براساس این گزارش در مجموع ۳۵۷شهر از سراسر کشور متقاضی شرکت در شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر بودند که پس از ارزیابی مقدماتی ۱۴۲شهر به مرحله نیمه نهایی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر رسیدند.

از این میان ۶۰شهر با عنوان شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر شناخته شدند که این شهر‌ها شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر را تشکیل می‌دهند.

شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.