سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری/ تزریق ۱۵ هزار دوز واکسن در این مرحله

فاز دوم واکسیناسیون کرونا با تزریق واکسن برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا و متولدین سال ۱۳۲۰ به بالا در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بعد از شروع خیز چهارم شیوع بیماری کرونا می‌توان اعلام کرد، هم اکنون در قله پیک قرار گرفته و انتظار می‌رود تعداد موارد بستری و فوتی بیش از گذشته باشد.

او افزود: تعداد موارد ابتلا در بین مراجعات سرپایی ثابت رو به کاهش است، اما موارد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا همچنان تا دو هفته دیگر افزایشی است و تاثیر کاهش موارد سرپایی تا دو هفته دیگر در تعداد بستری و فوتی نشان داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: فاز اول واکسیناسیون کادر بهداشتی و درمانی با ۱۱ هزار دز واکسن به پایان رسید و فاز دوم صبح امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با تزریق واکسن برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا و متولدین سال ۱۳۲۰ به بالا در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان آغاز شد.

او پیش بینی کرد: در این مرحله برای ۱۵ هزار نفر واکسیناسیون انجام شود و پس از آن، گروه‌های سنی هر ۵ سال پایین‌تر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

جزایری گفت: اطلاعات ۹۸ درصد مردم در سامانه سیب ثبت است، لذا هیچ فردی به مراکز مراجعه نداشته باشد، مراقبین سلامت، بهورزان و کادر بهداشت و درمان با افراد تماس و زمان و مکان و ساعت مراجعه را اطلاع رسانی می‌کنند.

او افزود: در حال حاضر جایی برای ثبت نام جداگانه وجود ندارد و پس از یک هفته در صورت عدم فراخوان، با اعلام سامانه salamat.gov.ir افراد ثبت نام و بدون هرگونه تجمع و تعطیلی مراقبت‌ها برای انجام واکسیناسیون به مرکز دعوت می‌شوند.

جزایری اضافه کرد: پایگاه و مراکز به تعداد لازم پیش بینی شده است، لذا مردم با حفظ خونسردی منتظر دعوت برای مراجعه به مراکز و دریافت واکسن باشند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.