سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خبر داد:

شناسایی ۹۸۰ انشعاب غیرمجاز در خراسان شمالی

محمدرضا شیردل از شناسایی ۹۸۰ انشعاب غیر مجاز در این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدرضا شیردل  معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته در روستا‌هایی که با مشکل جدی کمبود و یا قطعی آب مواجه بودند به این نتیجه رسیده شد که عامل اصلی بروز این مشکل در این روستا‌ها انشعابات غیرمجاز آب بوده است.


بیشتر بخوانید 


او افزود: تعدادی از آن متخلفان از آب شرب که توسط انشعابات غیرمجاز تامین می‌شد، برای آبیاری باغ‌های خود استفاده می‌کردند.

شیردل ادامه داد: الگوی مصرف آب در هر خانوار در این استان ۱۵ متر مکعب است این در حالی است که در برخی از انشعابات مصرف بالایی ۱۰۰ متر مکعب نیز مشاهده شده است.

او تاکیدکرد: عامل اصلی هدررفت آب در روستا‌های این استان موضوع انشعابات غیرمجاز است و این انشعابات موجب کمبود آب در شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ۹۸۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده در سال گذشته ۳۵۹ انشعاب جمع آوری شده است، گفت: از این تعداد ۱۷۴ انشعاب نیز تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

به گفته او ۱۷۷ انشعاب نیز در دست اقدام است که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

او توضیح داد: همچنین ۲۷۰ انشعاب نیز پشت کنتوری بوده و یا دارای اشتراک با مصرف غیرمجاز داشته اند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: پارسال  از ۱۱ دی ماه تا پایان بهمن ماه طرحی در این شرکت اجرا شد که اگر افرادی که دارای انشعاب غیرمجاز هستند خود را معرفی کنند که در همین راستا از آن‌ها جریمه‌ای بابت برداشت غیرمجاز اخذ نمی‌شود و به دستگاه قضایی نیز ارجاع نخواهند شد و از سوی دیگر در صورت امکان انشعاب غیرمجاز آن‌ها تبدیل به انشعاب مجاز می‌شد.

او افزود: در راستای اجرای این طرح ۶۲ نفر خوداظهاری کردند که تعدادی از انشعابات غیرمجاز تبدیل به انشعاب مجاز شد.

شیردل تاکیدکرد: هر شخصی که انشعابات غیرمجاز را به شرکت آب و فاضلاب استان معرفی کند ۱۰۰ هزار تومان و هر فردی که شخص لوله کش و نصاب انشعابات غیرمجاز آب را به این شرکت معرفی کند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پاداش خواهد گرفت.

منبع : ایسنا 

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.