سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورمل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روند تطبیق واکسن کرونا در افغانستان برای اقشار مختلف جریان دارد

معاون وزیر صحت عامه افغانستان اظهار داشت که روند تطبیق واکسن کرونا در این کشور برای اقشار مختلف جریان دارد.

دکتر بشیر نورمل، معاون وزیر صحت عامه افغانستان در امور پالیسی و پلان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت که روند تطبیق واکسن کرونا در این کشور برای اقشار مختلف جریان دارد.

وی اظهار داشت: «برنامه واکسن جریان دارد؛ در قدم نخست کارمندان صحی، بعد نیروهای امنیتی، بعد هم معلمین و شاگردان و سپس مامورین دیگر دولت در اولویت ما بودند.»

معاون وزیر صحت عامه افغانستان تاکید کرد: «برنامه ارائه واکسن برای هر چهار کتگوری عملی می گردد و جریان دارد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که در این چهار دسته نیستند، واکسن کرونا به آنها ارائه می شود یا خیر گفت: دیگران نیز که مراجعه می کنند واکسن می شوند.

دکتر بشیر نورمل، معاون وزیر صحت عامه افغانستان اضافه کرد: واکسن کرونا به وکلای پارلمان و خاناوده هایشان، همچنین به اساتید دانشگاه و دانشجویان و افراد دیگر نیز تطبیق گردیده است.

گفتنی است که افغانستان پیش از این در دو محموله بیش از ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از هند و سازمان کواکس (نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشور‌ها به واکسن کووید-۱۹) دریافت کرده است.

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه افغانستان، اکنون میزان بیماران کرونایی در این کشور به ۵۹ هزار و ۲۲۵ تن و شمار مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در افغانستان به دو هزار و ۵۹۸ نفر رسیده ‌است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.