سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربشاهی: پرسپولیسی‌ها در زدن ضربات آخر بی دقت هستند/ الوحده مزد بازی هوشمندانه خود را گرفت

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست سرخپوشان برابر تیم الوحده توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست سرخپوشان برابر تیم الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم الوحده در بازی رفت برابر تیم پرسپولیس شکست خورده بود، اما این تیم در دیدار برگشت خوب بازی کرد و توانست روی خلاقیت فردی مهاجم خود از زاویه بسته به گل برسد.  

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم الوحده گل زد و نیمه اول بازی به پایان رسید. طبیعی است تیمی که اول گل می‌زند یک مقدار محتاط بازی کند. این موضوع دلیل نمی‌شود که بگوییم که پرسپولیس بد بازی کرد و این تیم بازی خوبی ارائه داد. به نظرم سرخپوشان باید در زدن ضربات آخر دقت کنند.  مدافعان در شروع مجدد‌ها و ضربات ایستگاهی در زدن ضربات سر بی دقت بودند.  

او ادامه داد: قانون فوتبال می‌گوید که اول گل نباید خورد و بعد گلزنی کرد. زمانی که تیمی گل می‌زند باید از گل زده خود محافظت کند. به نظرم تیم الوحده هوشمندانه بازی کرد. این تیم اماراتی خیلی خوب دفاع کرد و زمانی که توپی لو می‌داد به زمین خود برمی گشت. بازیکنان پرسپولیس هم روی خلاقیت ترابی،   پهلوان و امیری حرکاتی را انجام می‌دادند، اما موقعیت گل صد درصد ایجاد نشد.  

مغانلو و آل کثیر نمی توانند فضا سازی کنند 

عربشاهی گفت: گل محمدی سیستم ۲-۴- ۴ در زمین مسابقه گذاشته بود و سرلک و کامیابی نیا هافبک‌های  دفاعی و ترابی و پهلوان وینگر‌های چپ و راست بودند. شهریار مغانلو و عیسی آل کثیر مهاجمان خوب پرسپولیس هستند، اما آن‌ها باید فضا سازی کنند و مدافعان حریف را فریب دهند. مهاجمان  نباید فقط در محوطه جریمه حریف باشند. هیچ کدام از آن‌ها بازی ضربدری و بدون توپ انجام نمی‌دهند. مغانلو و آل کثیر نمی‌توانند فضا سازی و کاری کنند که مدافعان حریف  مجبور شوند به آن‌ها توپ بدهند.  

او افزود: تیم پرسپولیس می‌توانست حداقل به تساوی دست یابد، اما تیم الوحده ۹۰ دقیقه توانست از گل خورده خود محافظت کند و بعد از ۱۰ نفره شدن هم گلی نخورد.  

مهدی عبدی باید عجول بودن خود را کنار بگذارد 

عربشاهی درباره عملکرد مهدی عبدی گفت: عبدی یکی، ۲ موقعیت گلزنی داشت، اما این بازیکن به علت اینکه در بیرون از ترکیب اصلی قرار دارد، زمانی  که وارد زمین می‌شود یک مقدار عجول است. او دوست دارد که گل بزند تا خود را به هوادار نشان بدهد. البته من همیشه از عبدی حمایت کرده ام، اما نصیحتی به این بازیکن  می‌کنم.   اگر عبدی استرس نداشته باشد و خودش را باور کند  در آن صورت ضرباتی که کسی انتظار گلزنی ندارد را به گل تبدیل می‌کند. او باید عجول بودن خود را کنار بگذارد.  

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: زمانی که عالیشاه وارد  زمین شد، پرسپولیس از لحاظ سرعت بازی و تعداد ارسال‌ها از چپ و راست به محوطه جریمه بهتر شد. به نظرم حضور عالیشاه باعث شد تا جان تازه‌ای به سرخپوشان داده شود. او توانست سرعت بازی را بیشتر کند. البته بازیکنان الوحده هوشیار بازی کردند و مزد دفاع خوب  خود را گرفتند. فوتبال برد و باخت  دارد. مقابل الوحده روز پرسپولیس نبود.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.