سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت راه اندازی شد

دسترسی به تمام کارکرد‌های سرویس شهروندی بیمه سلامت به زودی و از طریق برنامه‌های موبایلی انجام خواهد شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به آغاز رسمی جایگزینی تدریجی نسخه نویسی الکترونیک به جای کاربرد دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت ماه سال جاری و برای ارائه خدمات به بیمه شدگان، سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت راه اندازی شد.

او افزود: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت‌هایی اعم از احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده تمام نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است.

رضایی خبرداد: برای دسترسی به سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت تمام شهروندان می‌توانند از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc/  مراجعه کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: دسترسی به تمام کاردکرد‌های سامانه سرویس شهروندی بیمه سلامت به زودی از طریق برنامه‌های موبایلی با آدرس جدید نیز فراهم و اطلاع رسانی خواهد شد.

رونمایی از سامانه پاسخگویی به شکایات با رویکرد ارائه خدمات الکترونیک

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در خصوص سامانه پاسخگویی به شکایات اظهار کرد: شکایات بیمه‌شدگان، پزشکان، موسسات تشخیصی درمانی و همچنین دفاتر پیشخوان دولت اخذ به صورت مجزا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

او گفت: با توجه به تاکید مراجع قانونی بالادستی مبنی بر لزوم ایجاد صندوق الکترونیکی دریافت تخلفات کارکنان دستگاه‌های اجرایی، در این سامانه بخشی تحت عنوان ثبت تخلفات اداری در نظر گرفته شده است که از طریق آن تمام مراجعان به ادارات کل استانی و واحد‌های تابعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف امکان انعکاس آن را خواهند داشت.

تمام بیمه‌شدگان و شرکای کاری برای ثبت شکایات خود می‌توانند به آدرس shekayat.ihio.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.