سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناپدید شدن تاکسی‌های پلاک اروند در فرودگاه اهواز/ چه کسی خودروها را بلعید؟

تعدادی از خودرو‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز ناپدید شده اند، اما مسئول رسیدگی و نظارت بر ورود این دستگاه‌ها چه کسی است؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، از سال ۱۳۹۳ بود که خبر ورود هزار تا یک هزار و ۵۰۰ خودرو پلاک اروند به سازمان تاکسیرانی کلانشهر اهواز منتشر شد و قرار بود به منظور نوسازی این ناوگان صورت پذیرد.

بر اساس گفته‌های احمد سیاحی معاون وقت عمرانی استانداری خوزستان در اوایل دهه ۹۰ خورشیدی، وظیفه نظارت و مسئول ورود این خودرو‌ها بر عهده سازمان همیاری‌های شهرداری خوزستان بود که «سهامداران آن همه شهرداری‌های استان» هستند.

اواخر سال ۱۳۹۵ سیدعلی بحرینی مقدم معاون وقت اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تعداد پرواز‌های فرودگاه اهواز و تردد روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تَن در این محل در سال ۹۵، گفته بود که پیگیر ورود ۲ هزار دستگاه خودروی پلاک اروند به ناوگان تاکسیرانی اهواز هستیم که با وام ۳۰ میلیون تومانی، سود ۲ درصد، در مدت زمان ۵ سال از سوی بانک رفاه به افراد تعلق می‌گیرد.

در شهریور ماه سال ۹۶ نیز محمدجعفر فلسفی، رئیس وقت شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تعدادی خودروی پلاک اروند به ناوگان حمل و نقل کلانشهر اهواز افزوده می‌شود که با توجه به «چالش‌های بزرگ» در زمینه حمل و نقل شهری نیازمند اقدامات «عاجل» است و این دست کارها شروع خوب و امیدوار کننده‌ای هستند.

فشار بر سازمان تاکسیرانی برای پیگیری نکردن تاکسی‌های ناپدید شده

از آن زمان نیز تعدادی از این خودرو‌ها در سطح شهر مشاهده شد، اما حالا و پس از گذشت چند سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز فاش کرده «تعدادی از خودرو‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز ناپدید شدند» که با شرایطی آسان و استثنایی در اختیار رانندگان تاکسی قرار ‌می‌گرفتند.

او در توضیح می‌گوید که در سال‌های گذشته مجموعا ۱۱۸ دستگاه خودروی پلاک اروندی از خرمشهر وارد شدند که از همان ابتدا برای ۳ دستگاه از خودرو‌ها پرونده تشکیل نمی‌شود و بلافاصله از چرخه ناوگان خارج می‌شوند، تعداد ۱۰ خودرو نیز علی رغم تشکیل پرونده به سازمان تاکسیرانی معرفی نشدند و تعدادی دیگر هم به همین سرنوشت دچار شدند!

آیت حمیدی در ادامه از «فشار‌های زیاد و گوناگونی» می‌گوید که به وی وارد شده تا ناپدید شدن خودرو‌های پلاک اروند «مورد پیگیری جدی قرار نگیرد.»

تلاش‌های زیادی برای تماس با آیت حمیدی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز گرفته شد تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار ما بگذارد، اما هیچ یک از پیام‌ها و تماس‌ها را پاسخ نداد.

انتقاد شدید مردم نسبت به غیب شدن تاکسی‌ها

موضوع تا حدی داغ شده و اهمیت یافته که به سرعت در رسانه‌های مختلف کشوری و محلی استان خوزستان انعکاس یافت و حتی در فضای مجازی نیز بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دادند. از جمله در شبکه اجتماعی توییتر یکی از افراد با انتقاد شدید از ناپدید شدن تاکسی‌های فرودگاه اهواز گفته است که علی رغم شخصی شدن این خودرو ها، اما ماهانه سهمیه ۴۰۰ لیتری بنزین به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رنگ بدنه این خودرو‌ها مانند سایر تاکسی‌ها زرد نیست و مانند ماشین‌های پلاک اروند معمولی هستند؛ بنابراین همین مسئله زمینه سوء استفاده از آنان را راحت‌تر کرده، به شکلی که می‌توان با جدا سازی آرم و علائم برچسبی، در موارد شخصی از آن‌ها استفاده کرد.

یکی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی، خوزستان را به «مثلث برمودا» تشبیه کرده که هر چند وقت یک بار چیزی در آن ناپدید می‌شود و هرگز هم مشخص نمی‌شود که به چه سرنوشتی دچار شد!

 

برخی از افراد نیز موضوع مهم‌تر را تردد این تاکسی‌ها در خارج از محدوده منطقه آزاد اروند بدون پرداخت عوارض عنوان کرده اند.

شهرداری باید پاسخگوی نهایی باشد

به منظور بررسی بیشتر با فرودگاه اهواز تماس گرفتیم؛ این نهاد در پاسخ گفت که مسئولیتی در این زمینه ندارد؛ حتی نظارت بر تاکسی‌ها نیز بر عهده آن‌ها نیست و تنها تاکسیرانی به عنوان مستاجر در فرودگاه  هستند و از آنها اجاره دریافت می شود.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد مسئول ورود این خودرو‌ها سازمان همیاری‌های شهرداری خوزستان است که سهامداران آن نیز شهرداری‌های استان هستند، بنابراین شهرداری وظیفه دارد در این زمینه پاسخگو باشد، اما تماس‌های مکرر و ارسال پیامک به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز و همچنین روابط عمومی این سازمان برای کمک به حل این معما، بی نتیجه ماند که امید است هر چه سریع‌تر با روشن سازی مردم در این زمینه از گسترش شایعات جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بعلت عدم پذیرش در خط فرودگاه که رسماً برای فرودگاه تهیه شده بودند
و عدم کارآیی و بازدهی مناسب در خطوط شهری بعلت ازدیاد مسافر های شخصی
توان فعالیت نداشته و مانند فوق لیسانس ها بیکار ، و بیسوادان را بر کارهای کلیدی استفاده می‌کنند
بعد گله هم می‌کنند و دنبال مقصر می‌گردند!!!؟
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
وام ها بانک رسالت داد
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوزستان مثلث برموداست
milad
۱۳:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفم. بازهم ضعف مدیریت در خوزستان به چشم آمد.