سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب و رفع خطر ۵۳ ملک مخروبه در کرمان

شهردار منطقه چهار کرمان گفت: تخریب و رفع خطر ۵۳ ملک مخروبه و فرسوده در دستور کار شهرداری منطقه چهار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی عسکری، شهردار منطقه چهار کرمان به تخریب و رفع خطر املاک مخروبه در کرمان اشاره کرد و با اعلام اینکه این تخریب‌ها به استناد قانون شهرداری‌ها انجام می‌گیرد، گفت: امسال بیش از ۵۳ مورد تخریب منازل را در دستور کار داریم که از این تعداد، ۲۰ مورد آماده تخریب و سه مورد تخریب شده است.

او افزود: این املاک طبق نظر کارشناسان شهرداری، مشمول قانون شهرداری‌ها هستند که برای اهالی ایجاد خطر می‌کرد؛ بنابراین، املاک مورد نظر براساس قانون تخریب می‌شود.

عسکری، هدف از اجرای این طرح را توجه مالکان به ضوابط شهرداری و احترام به همشهریان اعلام کرد و بیان داشت: اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطرات، همچنین رفع خطر از بنا‌ها و دیوار‌های شکسته و مستعدِ حادثه واقع در معابر و اماکن عمومی، از وظایف شهرداری است.

او تصریح کرد: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، مقرر شده با هماهنگی و دستور مقام قضایی، اماکنی که در مناطق مختلف ازسوی صاحبان خود به هر علتی رها شده و سلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده‌اند، شناسایی شده و در صورتی‌که مالکانِ املاک فرسوده، نسبت به رفع خطرِ ریزش اقدام نکنند، املاک مذکور با هدف تأمین امنیت جانی شهروندان، تخریب شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.