سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندن ادعا کرد؛

اعزام ناو هواپیمابر به دریای جنوبی چین تحریک آمیز نیست

انگلیس از اعزام ناوهواپیمابر «اچ. ام. اس کوئین الیزابت» به دریای جنوبی چین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، لندن از تصمیم خود برای اعزام یک تیم نظامی شامل ناو هواپیمابر «اچ. ام. اس کوئین الیزابت» به ارزش ۳ میلیارد پوند، به آسیای شرقی برای پیوستن به متحدان خود و شرکت در تمرینات نظامی، خبر داد و ادعا کرد که این اقدام برای تحریک کردن چین نیست.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، روز دوشنبه در مصاحبه با «اسکای نیوز»، گفت: استقرار ناو هواپمابر «اچ. ام. اس کوئین الیزابت»، در اولین ماموریت عملیاتی خود، باعث افزایش تنش‌ها نخواهد شد».

والاس در پاسخ به این سوال که آیا اعزام کشتی به دریای چین در این برهه زمانی، عاقلانه است، گفت: «اعزام این ناو، تحریک آمیز نیست.»

انگلیس قصد دارد نشان دهد که در شکل‌گیری نظام بین المللی دریایی، نقش فعالی داشته است.

این ناو هواپیمابر ۳ میلیارد پوندی انگلیس، در استقرار ۲۸ هفته‌ای خود با شش کشتی نیروی دریایی سلطنتی، یک زیردریایی مجهز به موشک‌های تاماهاک، ۱۴ هلی کوپتر نیروی دریایی همراه خواهد بود. رسانه‌های ژاپن پیشتر از تمرین‌های مشترک نظامی دو کشور خبر دادند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در شرق آسیا، به ویژه در اطراف دریای چین جنوبی، به ویژه بر سر تایوان افزایش یافته است.

انگلیس، مانند بسیاری از کشور‌های غربی، نسبت به سیاست داخلی و خارجی چین بسیار منتقد است و  چین را به نقض حقوق بشر متهم کرده است. چین هرگونه ادعا مبنی بر نقض حقوق بشر را انکار می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.