سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص سه دستگاه ام آر آی (MRI) به چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از اختصاص سه دستگاه ام آر آی (MRI) برای استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: حواله اختصاص سه دستگاه کاربردی  ام آر آی (MRI) برای استان دریافت شده است.

او اضافه کرد: این حواله‌ها برای شهرکرد، بروجن و لردگان دریافت شده است و براساس پیش‌بینی‌ها به تدریج وارد خواهد شد.

شیرانی با اشاره به ورود دستگاه لیزر چشم و تصویربرداری چشم به چهارمحال و بختیاری افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول اختصاص ۲ دستگاه رادیوتراپی با کیفیت و تجهیزات لازم به مرکز استان را نیز داده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: قرارداد اولیه دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» بسته شده و تجهیز بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی به امکانات سنگین در دستور کار است.

شیرانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز ۱۵ میلیارد ریالی برای تهیه و تجهیز هر تخت آی سی یو (ICU) یادآور شد: در این مدت ۳۴ تخت به مجموعه تخت‌های بخش آی سی یو (ICU) چهارمحال و بختیاری افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره زیرساخت‌های درمانی یادآور شد: در دوران شیوع ویروس کرونا تعداد دستگاه‌های «سی‌تی‌اسکن» استان از یک به سه مورد افزایش یافت.

شیرانی با اشاره به تمرکز ۲ بیمارستان در هسته مرکزی شهرکرد گفت: این مورد، در زمان حوادث احتمالی، امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند به‌همین منظور احداث بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی در حاشیه شهر به کمک خیرین و اعتبارات ملی ضرورت دارد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.