سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۳۰ هزار تُن گندم در استان اصفهان

پیش بینی می‌شود حدود ۱۳۰ هزار تن محصول گندم از مزارع دیم و آبی استان اصفهان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رستمی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال در پی کاهش بارندگی‌ها و جاری نبودن زاینده رود در ایام مختلف سال برآورد می‌شود حدود ۱۳۰ هزار تن محصول گندم از مزارع دیم و آبی این استان برداشت شود.

رستمی افزود: با افزایش دمای هوا، کاهش میزان محصول در هر هکتار از اراضی کشاورزی را در پی دارد و در بخش کشت آبی کاهش سطح زیر کشت گندم را امسال شاهد هستیم.

او گفت: برداشت گندم در مناطق گرمسیر این استان ازجمله آران و بیدگل و کاشان در اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر و کوهستانی همچون فریدن، فریدونشهر و بویین میاندشت پایان تیر و اوایل مرداد برداشت آغاز خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان هم گفت: سال گذشته خرید تضمینی گندم ۲۵ هزار ریال بود که امسال به ازای هر کیلوگرم ۴۰ هزار ریال رسید و با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزار ریال هم بعنوان جایزه تحویل گندم در نظر گرفته شد و در مجموع به ازای هرکیلوگرم گندم به ۵۰ هزار ریال رسید.

محسن حاج عابدی افزود: سال گذشته ۹۳ درصد گندم تضمینی این استان معادل ۱۱۲هزار تن را سازمان تعاون روستایی خریداری کرد.

او گفت:سال گذشته ۳۲۰ هزار تن پیش بینی تولید گندم در استان اصفهان بود که این رقم امسال به حدود ۲۰۰ هزار تن رسیده است و مجموعه تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم در استان از آمادگی لازم برخوردار است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار، برابر سه و نیم درصد از وسعت این استان است که با توجه به محدودیت منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت زراعی و باغی می‌رود.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.