سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای انتقالی چاد پیشنهاد شورشیان برای گفتگو را رد کرد

شورای نظامی انتقالی چاد با «قانون‌شکن» خواندن شورشیان، پیشنهاد آنان برای گفتگو را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای نظامی انتقالی چاد روز یکشنبه پیشنهاد شورشیان شمال این کشور را برای برقراری آتش‌بس و آغاز گفتگو‌ها رد کرد.

این شورا همچنین شورشیان را «قانون‌شکن» نامید که باید بابت نقش خود در کشته شدن ادریس دبی، رئیس‌جمهور این کشور، در میدان نبرد، تحت پیگرد قرار گیرند و بازداشت شوند.

شورشیان مخالف این کشور موسوم به «جبهه تغییر و مصالحه» (اختصار به زبان فرانسوی: FACT)، روز یکشنبه برای آغاز گفتگو‌ها به منظور یافتن راه حلی برای بحران سیاسی کشور اعلام آمادگی کرد.

اعظم برمندائو آگونا، سخنگوی ارتش، اعلام کرد: «ما با وضعی مواجه هستیم که چاد را در خطر قرار داده است. اکنون زمان میانجیگری یا مذاکره با قانون‌شکنان نیست.»

ادریس دبی، رئیس‌جمهور سابق چاد، ۱۹ آوریل هنگام بازدید از نیروهایش در جبهه، درست پس از پیروزی در انتخابات، کشته شد. مرگ او هرج و مرج قابل توجهی را درون کشور موجب شد. پس از مرگ او، یک شورای نظامی انتقالی برای مدت ۱۸ ماه در انجامنا تشکیل شد که ریاست آن را محمد ادریس دبی، پسر رئیس جمهور فقید، برعهده دارد.

مخالفان در چاد، این کار را کودتا نامیدند. شورشیان اعلام کردند با تشکیل «سلطنت» مخالفند و قول دادند انجامنا را تصرف کنند.

در همین حال، کینگابه اگوزیمی دو تاپول، سخنگوی جبهه تغییر و مصالحه، به خبرگزاری رویترز گفت این جبهه برای برقراری آتش‌بس به منظور یافتن توافقی سیاسی که استقلال و حاکمیت چاد را محترم بشمارد، آماده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.