سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند صعودی کرونا در بوشهر متوقف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان از حالت صعودی کرونا خارج شده و نزدیک به یک هفته است که تعداد موارد بستری به یک عدد ثابت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر با اشاره به میزان شیوع کرونا، عنوان کرد: در کشور پنج استان به شدت صعودی، ۱۷ استان صعودی با سرعت کمتر و استان‌های باقیمانده که استان بوشهر هم جزو آن است از حالت صعودی خارج شده‌ و به حالت ثابت رسیده‌اند.

او افزود: بازاریان، اصناف، مردم و مسئولین همه در کنار هم بوده‌اند تا جلوی خیز کرونا گرفته شود و ان شاءالله به زودی به شرایط عادی و پایدار در استان خواهیم رسید.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به وجود نزدیک به هزار و ۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های مختلف استان، ادامه داد: اکنون ۴۵۰ نفر در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ نفر از آن‌ها در شرایط حاد تنفسی و در بخش‌های ویژه  قرار دارند.

کشمیری در خصوص تعداد موارد واکسینه شده در استان هم گفت: تا کنون نزدیک به ۹ هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان چه در بخش دولتی و چه خصوصی، افرادی که وابسته به سازمان نظام پزشکی، تعدادی از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در استان واکسینه شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همچنین تعدادی از کارکنان بخش اداری بیمارستان‌ها، پاکبانان، تعدادی از افراد سالمند ساکن در خانه سالمندان و کارمندانی که اسامی آن‌ها در فهرست شبکه بهداشت و درمان است یا واکسینه شده‌اند و یا به زودی واکسینه خواهند شد.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در مورد سامانه جدید ثبت نام برای واکسن کرونا بیان کرد: یک سامانه ملی به زودی معرفی خواهد شد که افراد می‌توانند از طریق این نرم افزار با توجه به نوع بیماری خاص یا زمینه‌ای که دارند ثبت نام کنند و در فهرست نوبت واکسینه شدن قرار گیرند. نیازی به مراجعه حضوری هیچ کس به مراکز خدمات جامع سلامت نیست.

کشمیری افزود: پس از اتمام واکسینه شدن کارکنان بهداشت و درمان، افراد سالمند به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۰ سال واکسن دریافت خواهند کرد.

او، در مورد محدودیت‌های کرونایی این هفته نیز گفت: با توجه به اینکه کشور هنوز در شرایط عادی نیست محدودیت‌ها برای گروه ۲، ۳ و ۴ این هفته هم تمدید شد که کمک می‌کند میزان ابتلا کم شود و مردم آسیب پذیر از جمله بیماران دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن کمتر به سمت بیمارستان روانه شوند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.