سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه باستان شناسی ذوالفقاری مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:مرمت بخش‌هایی از عمارت ذوالفقاری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی زنجان و دانشگاه بوخوم آلمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان زنجان گفت: پس از انجام بررسی‌ها و برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم مابین اداره کل میراث فرهنگی زنجان و دانشگاه بوخوم آلمان مرمت موزه باستان شناسی ذوالفقاری آغاز شد.

او افزود: این موزه به صورت مشارکتی مورد مرمت قرار می‌گیرد و هزینه‌های لازم برای این فصل از مرمت شامل مواد و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه آلمان پرداخت می­ شود.


ارجمند ادامه داد: پیشنهاد و تخصیص اعتبار لازم و عقد قرار داد با پیمانکار ذیصلاح طی فرآیند و ضوابط قانونی، از اواخر پارسال شروع شده و هم اکنون در جریان می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: استحکام بخشی ورقه‌ای شیروانی، اصلاح آبراه‌های شیروانی، مرمت لمبه کوبی سقف‌ها در طبقات، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره‌های چوبی و تعویض برخی از آن‌ها و همچنین اصلاح شیروانی از اقدامات مهم مرمتی در این بنای تاریخی است.

ارجمندافزود:  با توجه به اینکه مرمت تزئینات زمان بر است پیش بینی می‌شود که مرمت و بازسازی این بنا طی سه ماه انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در ۲طبقه با دیوار‌های بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است که در حال حاضر بقایای ۶ مرد نمکی در موزه ذوالفقاری زنجان نگهداری می‌شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.