سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاه کووید دشتستان روزانه ۱۰۰ نمونه را بررسی می‌کند

مسئول آزمایشگاه‌های دشتستان گفت:روزانه ۱۰۰ نمونه آزمایش پی سی آر از مراکز تست گیری به آزمایشگاه کرونای این شهرستان فرستاده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امین رضا جهانبخش مسئول آزمایشگاه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: از آغاز به کار آزمایشگاه ویژه کرونا در دشتستان از مرداد پارسال تاکنون ۹ هزار تست کووید ۱۹ در این آزمایشگاه انجام شده است.

او افزود:در این مرکز، علاوه بر نمونه‌های دشتستان، نمونه‌های آزمایشگاهی از شهرستان‌های گناوه و دیلم نیز دریافت و آزمایش می‌شوند.

مسئول آزمایشگاه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ادامه داد: روزانه به صورت میانگین ۱۰۰ نمونه آزمایش (pcr) از مراکز ۱۶ ساعته، بیمارستان‌ها و مراکز تست گیری به این مرکز ارسال می‌شود و در مدت ۲۴ ساعت نتیجه این آزمایش‌ها به مراکز نمونه‌گیری و همچنین به صورت پیامک نیز برای افراد فرستاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


جهانبخش عنوان کرد: مرکز تشخیص مولکولی شهید غلامرضا فخری(شهید مدافع سلامت برازجان) که با همت خیران و تلاش بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با امکانات و تجهیزات به روز و  اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در برازجان راه‌اندازی شد و دومین آزمایشگاه مجهز و فعال در استان بوشهر، برای انجام تست بیماری کووید ۱۹ به شمار می‌رود.

او گفت: قبل از راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی کرونا در دشتستان، نمونه‌ها با یک روند طولانی چند روزه به سایر نقاط کشور فرستاده می‌شد.

مسئول آزمایشگاه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: سرعت بیماریابی و سرعت بخشی در روند درمان و جلوگیری از شیوع و تکثیر بیشتر در جامعه برای سه شهرستان دشتستان، گناوه و دیلم از نتایج مثبت این مرکز است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.