سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواجهه ۲۶۵ روستای خراسان شمالی با تنش آبی

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت:۲۶۵ روستای خراسان شمالی با جمعیت ۱۷۰ هزار نفری به علت کاهش بارندگی و افزایش میزان آب برای مصارف غیر شرب، با تنش آبی مواجه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رضا عطایی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اگرچه امسال آمار روستا‌های دارای تنش آبی در مقایسه با پارسال با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است، اما پیش بینی می‌شود که با فرارسیدن فصل گرما، تنش آبی نیز در روستا‌های استان افزایش یابد.

عطایی افزایش مصرف آب را علت اصلی بروز تنش آبی عنوان کرد و گفت: ۸۴۱ روستای دارای سکنه در خراسان شمالی وجود دارد که ۶۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار، زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

او با بیان این که کاهش بارندگی‌ها تاثیر زیادی در تامین آب شرب شهری و روستایی دارد گفت: تاکنون تنش آبی قابل ملاحظه‌ای در ۲۴ شهر خراسان شمالی وجود ندارد.

به گفته عطایی آب شرب ۳ شهرستان بجنورد اسفراین و شیروان از سد تامین می‌شود و پیش بینی شده تابستان امسال مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم با این حال اگر هم چنان کاهش بارندگی‌ها تدوام داشته باشد ممکن است این شهر‌ها هم با مشکل مواجه شوند.

کاهش بارش‌ها و نزولات جوی منجر به کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی کاهش آبدهی قنوات و چشمه‌ها نیز می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستا‌ها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.