سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت نشایی پیاز در جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشت نشایی پیاز به صورت نشایی در سطح حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جوین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشت پیاز در جوین آغاز شده است و حدود ۱۰۰ هکتار از آن نیز به روش نشایی در مزارع کشت می شود که کاشت پیاز بصورت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب و نهاده‌ های مورد نیاز، باعث افزایش بهره وری منابع آب و خاک نیز خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: سطح ابلاغی کشت پیاز برای جوین ۱۸۰ هکتار اعلام شده که پیش بینی می‌شود کشت این محصول با توجه به بالا بودن میانگین برداشت در هر هکتار به حدود ۲۰۰ هکتار برسد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه کشت پیاز به دو روش مستقیم و نشایی در جوین انجام می‌شود ادامه داد: در کشت مستقیم، بذر پیاز در فصل پاییز و زمستان در زمین کشت می‌شود ولی در کشت به روش نشایی، بذر در اسفند ماه در خزانه کشت می‌شود و بعد از جوانه زدن و رسیدن به مرحله سه برگی در اردیبهشت ماه پیاز را وارد زمین اصلی میکنند.

قازری بیان کرد: در روش کشت مرسوم که بصورت کشت مستقیم بذر است کشاورزان با محدودیت‌های زیادی روبرو هستند ولی کشت نشایی مزیت افزایش کیفیت محصول، کاهش مصرف آب، افزایش سطح زیر کشت، کاهش مصرف سموم و استفاده همزمان از روش‌های نوین آبیاری را دارد.

 

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.