سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایعات و اتهامات بی اساس در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها تأثیری ندارد

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی نهاوند گفت: در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها به دور از رویکرد سیاسی و جناحی افراد، طبق قانون عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حسین گروسی,رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان نهاوند گفت: در بررسی و تأیید صلاحیت کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات ششمین دوره شوراها  نه رویکرد سیاسی و جناحی افراد، بلکه ملاک قانون است.

او افزود: نظر ما بر اساس قانون و آنچه که مراجع قانونی اعلام می‌کند، نسبت به کاندیداها خواهد بود و رویکرد سیاسی افراد هیچ نقشی در تأیید یا رد صلاحیت آنها ندارد لذا نگرانی در این زمینه وجود ندارد که شوراهای اسلامی در شهر و روستا به صورت تک صدایی تشکیل شود و افراد می‌توانند با هر گرایش و تفکری تایید صلاحیت شوند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند بر همین اساس شوراها در شهرستان نهاوند بایدبه نحوی عمل کنند که واگذاری کار مردم به خود مردم باشد و مردم خود را در سرنوشت شهرسهیم بدانند و از این رو می‌تواند مردم با مشارکت بالا در این انتخابات سرنوشت خود را تعیین کرده و با فرستادن افراد به شوراهای اسلامی به طور مستقیم در آینده شهر خود دخیل باشند.

گروسی بیان کرد: ما در هیأت نظارت شهرستان نهاوند امانت‌دار رأی مردم هستیم و نظارت جدی بر انتخابات را با حفظ امانت و بر اساس قانون خواهیم داشت و شوراها عملکرد شهرداری‌ها را در نهایت مورد نظارت و بررسی خواهند داشت.

او تصریح کرد:  تشکیل هیأت اجرایی واحد برای برگزاری دو انتخابات پیش رو یعنی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام جدید دیگری بود که در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه شاهد خواهیم بود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان نهاوند ادامه داد: یک حق حاکمیتی وجود دارد و آن این است که ما باید افرادی را که سلامت اقتصادی و مالی دارند در انتخابات تأیید کنیم و یک حقی نیز افراد بر گردن ما دارند که ما نسبت به آن نیز حساسیم و اجازه نمی‌دهیم شایعات و یا اتهامات بدون اساس و پایه در بررسی صلاحیت‌ها تأثیری بگذارد و ما نسبت به آبرو و اعتبار افراد حساسیت کافی و کامل داریم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.