سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبه گری دانشجویان دانشگاه‌های استان از اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی تبریز

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌­های استان آذربایجان­‌شرقی با هدف جلوگیری از تکرار حوادث و اتفاقات ناخوشایندی که در دوره‌های اخیر در فعالیت شورا‌های اسلامی شهر به ویژه تبریز رخ داد، از اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی مطالبه گری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،متن این نامه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی
اعضای محترم هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان آذربایجان شرقی

سلام‌علیکم
نیک مستحضرید که شورا‌های اسلامی شهر و روستا در راستای تحقق جمهوریت نظام اسلامی و عنوان یکی از جنبه‌های مشارکت مردم، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید واقع شده است. این شورا‌ها متعاقب تصویب قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی شکل اجرایی به خود گرفت و تبلور عینی یافت.

متأسفانه در سال‌های اخیر شاهدیم که این شورا‌ها در برخی موارد از فلسفه تشکیل خود دور شده‌اند و حواشی آن بر متن غالب گشته است. این مسئله علاوه بر زیان‌های مادی و بروز رانت و فساد موجبات بدبینی و عدم اعتماد در میان مردم شده است. در سایه برخی ایرادات ساختاری محتمل بسیاری از این مشکلات ناشی از حضور افرادی با نیات خاص و به‌دوراز روحیه خدمت به مردم در این جایگاه می‌باشد.

حسب قانون و برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد از این جایگاه می‌باید افرادی که قصد کاندیداتوری و حضور در مسند شورا دارند واجد حداقل شرایط قانونی باشند که مرجع نهایی برای تأیید این امر و تصمیم‌گیری دراین‌خصوص هیئت‌های نظارت می‌باشد.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان حسب وظیفه مطالبه‌گری خود و برای جلوگیری از تکرار حوادث و اتفاقات ناخوشایندی که در دوره‌های اخیر در فعالیت شورا‌های اسلامی شهر به‌ویژه در شهر تبریز شاهد آن بودیم، خواستار برخورد کاملاً قانونی و به‌دوراز هرگونه مصلحت‌سنجی با این موضوع هستیم.

انتظار این داریم که هیئت محترم نظارت با برخورد قاطع، صریح و شفاف با موضوع، شائبه هرگونه معامله و زد و بند‌های سیاسی را برطرف سازد.

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه­های استان آذربایجان­شرقی


رونوشت:
۱.دکتر آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب شهر تبریز حضرت حجت الاسلام و المسلمین جهت استحضار


۲. نمایندگان محترم استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.