سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماز چیست؟ + چند ماز جالب

ماز مجموعه‌ای از مسیر‌های پر پیچ و خم می‌باشد که باید از آن عبور کنیم و به هدف مورد نظر برسیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهترین بازی‌های فکری، ماز‌ها یا مسیریابی مارپیچ می‌باشد. سن ۳ سال به بالا شروع خوب برای بازی ماز می‌باشد. ماز‌ها غالباً دارای مسیر‌های تو در تو و انشعابات و بن بست هستند و فقط دارای یک راه خروج می‌باشند. البته برخی از ماز‌ها دارای چندین راه خروج بوده که در این شرایط هدف پیدا کردن نزدیک‌ترین و بهترین مسیر خروج از ماز مدنظر است.

ماز چیست؟

ماز به معنی مارپیچ و پیچ و خم می‌باشد. ماز مجموعه‌ای از مسیر‌های پر پیچ و خم می‌باشد که باید از آن عبور کنیم و به هدف مورد نظر برسیم. مصریان نخستین افرادی بودند که ماز‌ها را طراحی کردند البته برای سرگرمی و بازی آن‌ها را نساختند بلکه در آن مسیر‌های پرپیچ و خم ثروت و گنجینه‌هایشان را پنهان می‌کردند.


بیشتر بخوانید


ماز‌های برای تقویت هوش و افزایش تمرکز کودکان بسیار عالی می‌باشد در ادامه تعدادی از ماز‌های مناسب کودکان را قرار داده ایم:

منبع:بیتوته

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
موجوداتی هستیم که در میانه ی ماز هستی رها شده ایم مازی که آغاز و پایانش در ابهامی از مه گونگی غلیظ، محو گشته !
در مواجه با راههای متعدد پیچ در پیچ و توی در توی آن، و با اندک بهره ی هوشی یا هوشی متوسط فقط می‌توانیم تمام راهها را تا میانه رفته و درست هنگامی که فکر می‌کنیم گویی داریم ره بجایی از یافتن نقطه ی آغاز و انجام می‌رسیم، خط بطلان بر این باور کشیده و باز آغاز و انجام از دستمان می‌رود و نهایت به هیچیک دست نمی یابیم!
ما در پیچیدگی عظیمی گرفتاریم ،و این بواسطه ی عقل و هوش نابرابر ما برای دریافت اینهمه پیچیدگی و وسعت ماز هستيست!
بنظر از آن روی که ما نمی‌توانیم در هیچیک از ابعاد هستی، طول و عرض و ارتفاع و دیگر ابعاد کمتر شناخته شده تر آن ، فاصله بگیریم و مشرفانه و احاطه وار به آن نظر کنیم تا به  آغاز و میانه و انجام آن دست یابیم،همواره در میانه های مازِ هستی به جستجویی بی انجام مجبوریم چرا که ما قرار است در گم شدگی تمام دنبال پیدا شدن باشیم؟
عمار
۰۰:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دقیقا شبیه زندگی کردن ما انسانهاست که باید از مازها و مارپله ها که برامون تراشیدن با قوانین مندرآوردیشون عبور کنیم تا به نتیجه برسیم البته این مازها مال کشورهای قانون مند است که به نتیجه می رسند و به موفقیتهایی دست می یابند در کشور ما بجای ماز برامون مار پله تراشیدن با قوانین مندرآوردیشون درست در زمانی که داری با لیاقتها و شایستگیهات به موفقیت نزدیک میشی یه مارهایی نیشت میزنه یا به عبارتی زیرابتو میزنه با تهمتهای ناروا و فتنگریها و بخل و حسدها و خساستها و شیطان صفتیها و کینه ورزیها و باندبازیهاشون از پله های موفقیت پرتت می کنند پایین اگرم تولید گر باشی مارهای بانکها نیشت می زنن پرتت می کنند پایین پله های موفقیت و مداوم میروی و حرکت می کنی و باز مداوم نیشت می زنند مارهای موذی روزگارت پرتت می کنند پایین تا جایی که کلا بی خیال پیشرفت و موفقیت از پلهای مارپله ترقی می شوی خونه نشینت می کنند و می شوی یارانه بگیر صدقه بگیر می شوی گدای روزگار می شوی مستضعف یعنی به جبر و ناخواسته ضعیفت کردند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .