سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان فرانسه: قاتل پلیس پیش از ارتکاب جرم فیلم اعمال جهادی دیده است

دادستان فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد قاتل تونسی افسر پلیس فرانسه پیش از ارتکاب جرم ویدئوی اعمال مذهبی و جهادی مشاهده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) به نقل از «ژان فرانسوا ریکارد» دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه، اعلام کرد قاتل افسر پلیس فرانسوی در پاریس، پیش از ارتکاب جرم ویدئویی از اعمال مذهبی را مشاهده کرده که اقدامات جهادی در آن ترویج داده شده است.

قتل این افسر پلیس در هفته گذشته باعث ترس فرانسوی‌ها شده است. این در حالی است که سال آینده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار خواهد شد و رسیدگی به مسائلی مانند «حملات تروریستی، مهاجرت و جرایم خشن» در راس امور آن قرار خواهند داشت.

ریکارد در این باره گفت: «قاتل که با نام "جمال جی" شناخته می‌شود پیش از ارتکاب جرم در تلفن همراه خود ویدئویی تکفیری را مشاهده کرده است.»

او در ادامه با بیان آن‌که فرانسه با همکاری تونس تحقیقات درباره این حادثه را انجام می‌دهد، مدعی شد: «این فرد سپس فریاد الله اکبر گفته و این افسر پلیس را که مادر دو فرزند است به قتل رساند.»

سفارت تونس در پاریس نیز در بیانیه‌ای از این حادثه انتقاد کرده است.

روز جمعه هفته گذشته یک افسر پلیس در شهر «رامبوئییه» فرانسه، در ناحیه «ایل-دو-فرانس» با چاقو مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

شب گذشته نیز «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه، با حضور در محل حادثه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی حادثه از نیروی پلیس به‌دلیل مقابله فوری با عامل حمله تشکر کرد.

او همچنین گفت: «یک بار دیگر منطقه ایولین با چالش دشوار یک حمله تروریستی روبه‌رو شد. می‌خواهم به مردم فرانسه بگویم که ما در مبارزه با تمام اشکال تروریسم مصمم هستیم.»

در سال‌های اخیر فرانسه یکی از اهداف حملات تروریستی ازسوی شبه نظامیان و اشخاص بوده است و در حدود ۲۵۰ نفر در این رابطه جان خود را از دست داده اند. این حمله در حالی اتفاق افتاد که ۶ ماه پیش، یک فرد نوجوان معلم مدرسه خود را در حومه پاریس به قتل رسانده بود.

گروه‌های تروریستی ازجمله داعش به دست آمریکا و غرب به‌وجود آمدند و از سوی عربستان و برخی کشور‌های عربی تامین مالی شدند؛ پس از ازبین رفتن و نابودی آن‌ها و شکست‌های سختی که در آرمان و ادعای خود مبنی‌بر تشکیل دولت اسلامی در عراق و شام خورد، عناصر باقی‌مانده آن‌ها که از اروپا و آفریقا هم بودند به کشورهایشان بازگشتند و دست به اعمال تروریستی زدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.