سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ گالری مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تا پایان امسال، حداقل پنج گالری مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان تجهیز و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند چهلمین سال دفاع مقدس، ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ مبنای تلاش و مجاهدت استانی قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از سه هزار فعالیت و برنامه در استان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

او بیان کرد: گرامیداشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به گنجانده شدن مسائل مهم در دستورالعمل اجرایی برنامه‌های فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ افزود: مسائلی مانند بهره‌گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، برنامه‌ریزی محتوایی در گرامیداشت مناسبت‌های یادشده برای تمامی اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان و توجه ویژه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به روز جهانی مقاومت (شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی) و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هم‌افزایی و هم‌نوایی جبهه مقاومت در این دستورالعمل گنجانده شده است.

سلامی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های دانش‌آموزی و راهیان نور، اجتماعات و همایش‌های رزمندگان و ایثارگران، ساماندهی و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان، جشنواره‌های دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه‌آرایی شده است و تا پایان امسال، حداقل پنج گالری مورد تجهیز و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان هم در این دیدار بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان ظرفیت بالای فرهنگی است که باید بیش از آنچه که تا امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، استفاده شود.

انتهای پیام /ح

برچسب ها: حفظ آثار ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.