سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگام سرویس کولر‌های آبی مراقب خطر برق گرفتگی باشید

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد، در مورد سرویس کاری کولر‌های آبی برخی توصیه‌های ایمنی را به شهروندان ارائه داد.

حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: هر ساله با شروع فصل گرما و راه‌اندازی کولر‌های آبی، متاسفانه حوادثی نظیر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع رخ می‌دهد که رعایت نکات ایمنی در سرویس و تعمیر آن‌ها در کاهش حوادث این حوزه تأثیر به‌سزایی دارد.

صدیقی افزود: هنگام بررسی و راه اندازی کولر حتما یک فرد بزرگسال دیگر همراه سرویس کننده کولر باشد تا در صورت بروز حادثه و برق گرفتگی بتواند اقدام‌های اولیه را برای نجات جان فرد انجام دهد.

او بیان کرد: راه اندازی کولر‌ها نیازمند تجربه و تخصص است و لازم است از سرویس کاران مجاز و مجرب برای راه اندازی کولر‌های آبی کمک بگیرید.

صدیقی ادامه داد: پیش از هر گونه اقدام و یا برداشتن درب‌های کولر، برای اطمینان بیشتر از وصل نبودن برق، بدنه کولر را با فازمتر امتحان کنید.

او خاطر نشان کرد: در خصوص راه اندازی کولر‌هایی که در بالکن و یا نقاط مرتفعی قرار دارند و خطر سقوط وجود دارد، حتما ابتدا محل استقرار خود را تثبیت و از راه‌های ایمن برای نصب و سرویس کولر استفاده کنید.

صدیقی گفت: تحت هیچ شرایطی به ترمینال برق دست نزنید، اگر لازم است پمپ یا موتور تعویض شود حتما یک برق کار حرفه‌ای خبر کنید.

او افزود: از ریختن و پاشیدن آب به منظور مرطوب سازی پوشال‌ها بر روی بدنه کولر خودداری کنید، زیرا می‌تواند موجب برق گرفتگی شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.