سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان مطرح کرد؛

۱۱ ایستگاه لرزه نگاری در کرمان/ فاصله زیادی با استاندارد‌ها داریم

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ ایستگاه لرزه نگاری در استان کرمان وجود دارد، گفت: قرار است ۳ ایستگاه جدید نیز به آن اضافه شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به افتتاح آزمایشی ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان کرمان گفت: این ایستگاه لرزه نگاری باند پهن به صورت آزمایشی در روستای کشیتوئیه شهداد با همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران راه اندازی شد.

او درباره ایستگاه لرزه نگاری کشیتوئیه افزود: این ایستگاه دائمی است و گسل‌های نایبند، لکرکوه، سیرچ، گلباف و شهداد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سعیدی میزان هزینه کرد این ایستگاه را حدود ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: طبق استاندارد‌ها باید در هر ۵۰ کیلومتر یک ایستگاه لرزه نگاری نصب باشد که فاصله زیادی با این استاندارد داریم.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به تفاهمنامه استانداری کرمان و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بیان کرد: با این تفاهمنامه به دنبال توسعه ایستگاه‌های لرزه نگاری استان هستیم و امسال مقرر  شده است، ۷ ایستگاه لرزه نگاری در استان راه اندازی شود که ۳ مورد آن جدید است و باقی آن‌ها نیز ایستگاه‌های موقتی هستند که با جابجایی و کار‌های فنی به ایستگاه‌های ثابت تبدیل خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۸ ایستگاه لرزه نگاری در استان کرمان وجود دارد و ۳ ایستگاه جدید نیز به آن اضافه خواهد شد، افزود: تعداد این ایستگاه‌ها به ۱۱ ایستگاه می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.