سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی پیشتاز در کمک‌های مومنانه

مسئول قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی گفت: قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی در عرصه خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان در ناحیه امام صادق (ع) همچنین مناطق محروم اصفهان فعالیت قابل توجهی دارد.

حامد پناهی مسئول قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره فعالیت قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی گفت: قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی متشکل از پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی، کانون فرهنگی هنری و هیات فرهنگی، مذهبی مسجد امام حسن مجتبی (ع) است که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مسجد باید ملجاء کمک رسانی به مردم باشد، بنابراین این مجموعه حرکت و فعالیت خود را از بطن مسجد آغاز کرده است.

او بیان کرد: این مجموعه فرهنگی در سال ۱۳۹۴ طرح فرهنگی به عنوان «ساختمان رو به خدا» ارائه کرد که در انجمن نخبگان جوان و کانون فرهنگی در کشور و سازمان بسیج حائز رتبه اول در این رویداد‌های فرهنگی شد.

مسئول قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی گفت: این قرارگاه یکی از مهمترین قرارگاه‌های جهادی در شمال شهر اصفهان است.

پناهی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که در ایام کرونا انجام داده‌ایم، شامل تولید ماسک و دستکش بوده که تا الان تعداد زیادی از این اقلام و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار همشهریان قرار داده‌ایم، همچنین برخی از آن‌ها را به صورت رایگان به خانواده‌های نیازمند واگذار کرده‌ایم.

او اظهار کرد: ما در هفته ۵ هزار ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌دهیم.

مسئول قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی افزود: از دیگر فعالیت‌های ما ضدعفونی کردن معابر شهر، مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اتوبوس‌ها، مترو‌ها و سایر مکان‌های عمومی است.

پناهی با اشاره به اقدامات انجام شده این قرارگاه در زمینه کمک مومنانه بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در ابتدای بیماری کرونا، جهادگران قرارگاه بحث شناسایی خانواده‌های نیازمند در منطقه و همچنین شناسایی خیرین را در دستور کار قرار داده‌اند.

او گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا الان تقریبا بالغ بر ۲ هزار خانواده نیازمند بسته‌های کمک معیشتی را دریافت کردند که این بسته‌ها شامل اقلام بهداشتی، حمایتی و فرهنگی است.

مسئول قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی تمام خانه‌های محدوده قرارگاه مورد غربالگری حضوری و غیرحضوری (تلفنی) قرار گرفتند که این اقدام در کاهش آمار افراد مبتلا به کرونا بسیار موثر بود.

پناهی افزود: ما علاوه بر طرح کمک‌های مومنانه برنامه اشتغال‌زایی را برای افرادی داشتیم که از کرونا آسیب دیده بودند، در این میان افراد بسیار زیادی هم از این موضوع بهره کافی را بردند.

او گفت: طرح دیگر که در مناسبت‌های ملی و مذهبی در ایام کرونا به علت محدودیت‌های کرونایی شکل گرفت، طرح کاروان شادی در محلات منطقه هفت و در دهه فجر سال گذشته در کل شهر اصفهان بود.

مسئول قرارگاه جهادی شهید صیاد شیرازی همچنین اضافه کرد: موضوعات فرهنگی، تربیتی و پاسخ به شبهات نوجوانان و جوانان در خانواده‌ها نیز انجام شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.