سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و پاشینیان درباره وضعیت آرام قره باغ

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره صلح ایجاد شده در منطقه قره باغ با حضور صلحبانان روسی تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در تماسی  تلفنی درباره وضعیت منطقه قره باغ کوهستانی، گفتگو کردند.

سرویس مطبوعاتی کرملین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف با رضایت خاطر نشان کردند که به لطف تلاش‌های صلحبانان روسی، اوضاع در منطقه همچنان پایدار و آرام است.

مقامات عالی دو کشور همچنین درباره همکاری‌های دوجانبه بر سر موضوعات از جمله در زمینه انرژی، نظرات مشترکی داشتند.

علاوه بر این، نیکول پاشینیان در خصوص تحولات سیاسی داخلی ارمنستان به ویژه ارتباط با انتخابات زودهنگام پارلمانی که قرار است در ژوئن برگزار شود، با رئیس جمهور روسیه بحث و تبادل نظر کرد.

این گفتگوی تلفنی از جانب  طرف ارمنی انجام شده است.

چندی پیش، وزارت دفاع روسیه از کمک‌های بشردوستانه نیرو‌های حافظ صلح روسیه به شهر خان کندی در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ خبر داد که این منطقه پاییز گذشته شاهد تشدید درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بود.

درگیری‌های مجدد بین آذربایجان و ارمنستان در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰، با نبرد‌های شدید در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد. باکو و ایروان از فوریه ۱۹۸۸، بر حاکمیت قره باغ کوهستانی اختلاف دارند.

در ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر‌ ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی امضا کردند.

بر اساس این سند، طرف‌های آذربایجانی و ارمنی در مواضعی که حفظ کرده بودند، متوقف شدند و نیرو‌های حافظ صلح روسی در امتداد خط تعامل در قره باغ و در امتداد خطوط ارتباطی لاچین که ارمنستان و قره باغ را به هم متصل می‌کند، مستقر شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.