سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخفیف ۵۰ درصدی پروانه مسکن ملی واقعیت دارد؟

شهردار فردوس گفت: شهرداری‌ها می توانند مطابق با قانون، نسبت به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی پروانه مسکن ملی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تعدادی از متقاضیان مسکن ملی در خراسان جنوبی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کردند که پارسال طی جلسه‌ای در خصوص صدور پروانه ساختمانی مسکن ملی، مقرر شده ۵۰ درصد تخفیف برای این کار اعمال شود، اما شهرداری این موضوع را تکذیب کرده است.

موضوع را از کاظمی شهردار شهر فردوس پیگیر شدیم.

کاظمی شهردار فردوس در خصوص دلایل این موضوع گفت: تخفیفات محلی در اختیار شورای شهر است که به پیشنهاد شهردار و مصوبه شورا و طی روال قانونی قابل اعمال است و با توجه به محلی بودن عوارض، دستوری از سوی مراجع بالاتر قابل اقدام نیست.

او افزود: در وجه دیگر، دولت نمی تواند شهرداری را مکلف به تخفیف کند مگر اینکه جبران میزان تخفیف را در بودجه پیش بینی و به شهرداری پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


کاظمی با اشاره به اینکه پارسال جبران این مبلغ برای شهرداری‌ها انجام نشد، اظهار کرد: به دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، برنامه ریزی جهت جبران میزان تخفیف برای شهرداری‌ها از طریق اعتبارات مصوب انجام شده است.

شهردار فردوس تصریح کرد: در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها نیز این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد تا جبران تخفیف‌ها صورت گیرد.

او بیان کرد: امسال پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه مسکن ملی به شورای شهر ارسال شده است که مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.