سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی به بیش از ۷هزار نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی از اسفند ۹۸ تاکنون به هفت هزار و ۶۸ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار هزار و ۸۰۰ نفر از تعداد فوت شدگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی سایر شهرستان‌ها و نواحی استان ثبت شده است.

او افزود: مسافران افغانستانی که از مرز زمینی دوغارون وارد خراسان رضوی می‌شوند، قبل از عزیمت به ایران باید تست سلولی ـ مولکولی در کلینیک ایرانیان هرات بدهند و کارت تاییدیه سلامت در مرز ارائه کنند، درصورتی که علائمی از جمله تب داشته باشند در مرز دوباره از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پیش از این، از مسافران هوایی شهر‌های کابل، مزارشریف و هرات در فرودگاه مشهد نیز تست کرونا گرفته می‌شد، اما یک هفته است که این روند متوقف شده، اما با توجه به تأکید امروز رییس جمهور به نظارت بر مرز‌های شرقی کشور برای جلوگیری از ورود نوع هندی کرونا، انجام تست کرونا از این مسافران از سرگرفته خواهد شد.

قلیان با بیان اینکه مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی از اسفند ۹۸ تاکنون به هفت هزار و ۶۸ نفر رسیده است، بیان کرد: چهار هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی سایر شهرستان‌ها و نواحی استان ثبت شده است.

او تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۳۳ هزار عضو کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از ۱۹ هزار نفر و معادل ۵۷ درصد واکسن کرونا دریافت کرده اند که این رقم در بخش درمان خراسان‌رضوی ۵۸ درصد است.

انتهای پیام// ف.غ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.