سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام تصمیم بایدن به رئیس جمهور ترکیه در خصوص به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه

جو بایدن در گفتگو با رجب طیب اردوغان اعلام کرد تصمیم دارد تا نسل کشی ارامنه را به رسمیت بشناسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود به وی گفته است تصمیم دارد تا کشتار سال ۱۹۱۵ ارامنه از سوی امپراتوری عثمانی را نسل کشی بخواند.

بر اساس گزارش سی ان ان، در گزارش‌های رسمی که از سوی کاخ سفید و ریاست جمهوری ترکیه منتشر شده، به این مسأله اشاره نشده است. این تماس از سوی این منبع آگاه به عنوان یک «تنش» توصیف شده است.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نخستین خبرگزاری بود که گزارش داد بایدن به اردوغان در خصوص این موضوع صحبت کرده است.
شبکه سی ان ان، پیشتر نیز گزارش داده بود بایدن تصمیم دارد تا جنایاتی که در قرن گذشته علیه ارمنی‌ها به وقوع پیوسته را به عنوان «نسل کشی» به رسمیت بشناسد؛ اقدامی که انجام یکی از وعده‌های انتخاباتی بایدن محسوب می‌شود.

پیشتر نیز منابع آگاه به رویترز اطلاع داده بودند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد برای کشته شدن ارامنه‌ای که در زمان حکومت عثمانی در سرزمین‌های این امپراتوری زندگی می‌کردند، از واژه نسل‌کشی استفاده کند.

این در حالی است که مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرده هرگونه اقدام بایدن در توصیف این کشتار به نسل‌کشی، ضربه‌های بیشتری به روابط ترکیه و آمریکا می‌زند و روابط این دو کشور را تیره‌تر از قبل خواهد کرد.

رؤسای جمهور پیش از بایدن استفاده از کلمه «نسل کشی» را بخاطر نگرانی از ضرر وارد آمدن به روابط میان واشنگتن با آنکارا متوقف کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نسل کش خودتی که سرخپوستان بومی را قتل عام کردید از سیاهپوستان به بدترین شکل بردگی کشیدید و هر کشور مستقلی را تحت فشار گذاشتیداز بمب اتمی بر علیه مردم بی دفاع استفاده کردید از تاریخ ۲۰۰ساله تان ۱۶۰سال را در جنگ و خونزیزی بودید و حالا کشورهای دیگر را متهم می کنید مرگ بر شماها و دنباله رو شماها هر کجا که باشد.
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نسل کشی را از آمریکا یاد گرفت متجاوزان اروپایی سرخ پوستان را قتل عام کردند و آمریکا شکل گرفت نسل کشی در ویتنام و ژاپن و تجاوز و نابودی زیربناهای عراق و فضولی و اشغال و ویرانی گسترده در افغانستان و تجاوز وکشتار کره شمالی و دهها سال محاصره اقتصادی ونزوئلا و کوبا که باعث مرگ میلیونها انسان از گرسنگی گردید حمایت از مخالفان کشورهای مستقل که باعث نابودی اقتصاد و تلفات جانی بیشمار گردید تجاوز به پاناما و گسترش تسلیحات نظامی ممنوعه وبخطر انداختن جان تمام مردم کره زمین بنابراین آمریکا دشمن بشریت صلاحیت اظهارنظر ندارد وعزیزان ارمنی امروز دوست همسایگان هستند و ب کوری چشم جوبایدن هیچ اختلافی نمیتواند بیاندازد تا حکومت کند آمریکا دوست ارامنه نیست بلکه سیاست و منافع کثیف خود را دنبال میکند.