سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا جوهر دخل لوازم التحریری‌ها را خشکاند

مدتی است کرونا پای لوازم التحریری ها و کتاب فروشی ها را فلج کرده و این موضوع داد فروشندگان این صنف را در آورده است.

راستگو مقدم رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کمترین فروش و بیشترین ضرر شامل این صنف شده است.

او افزود: دو سال است حتی کتاب‌های درسی هم فروش و توزیعشان از لوازم التحریری‌ها گرفته شده و خود دولت این کار را انجام می‌دهد.

راستگو مقدم از بی توجهی به این صنف گلایه کرد و تصریح کرد: علیرغم ضرر زیادی که به لوازم التحریر فروشان وارد شده است، هیچ تسهیلات و یا کمکی به این صنف داده نشده است.


بیشتر بخوانید


 رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان ادامه داد: قیمت کاغذ گاهی تا ۲ برابر افزایش داشته است و این مسئله سبب کمبود سر رسید و تقویم در بازار شده است.

او بیان کرد: افزایش قیمت‌ها در بحث کتاب سبب شده تا فروش کتاب و توان خرید مردم افت کند و افراد علاقه مند به کتاب‌های صوتی رو بیاورند.

راستگو مقدم با اشاره به هزینه‌های ثابتی که روی دوش فروشندگان این صنف است، ادامه داد: هزینه‌های گزاف بیمه، مالیات، اجاره و عوارض شهرداری پابرجا هستند، اما ۲ سال است فروش قابل قبولی در این صنف وجود ندارد.

 رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان در پایان از سخت شدن معیشت این صنف گلایه کرد و گفت: عده زیادی اقدام به فروش مغازه‌های خود کرده اند و دلیل این را می‌توان فروش کم و بی توجهی مسئولین دانست.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.