سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیخا: پدرم دوست داشت کُشتی گیر شوم/ تاکنون ۶ حرکت جدید را با نام خودم در کتاب بین المللی ژیمناستیک به ثبت رسانده ام

ملی پوش ژیمناستیک کشورمان گفت: پدرم به دلیل اینکه در رشته کُشتی فعالیت می‌کرد دوست داشت من هم وارد این رشته شوم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید رضا کیخا عضو تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در گفت‌وگو با برنامه راه نزدیک است رادیو ورزش اظهار داشت: من از همان ابتدا دنبال تحصیل بودم و همیشه در دوران مدرسه در میان برترین ها قرار داشتم. در زمانی که قصد داشتم کنکور بدهم دید خوبی نسبت به رشته تربیت بدنی نبود و تصمیم گرفتم در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کنم.

او افزود: هدفم از ورود به رشته مهندسی مکانیک این بود که به دیگران نشان دهم علاوه بر تحصیلات در رشته مهندسی می توان ورزش حرفه ای را نیز دنبال کرد. من از سن پنج سالگی ژیمناستیک را آغاز کردم و اگر کسی به دنبال قهرمانی در مسابقات مختلف است باید از سنین پایین وارد این رشته ورزشی شود.

کیخا ادامه داد: به عنوان مثال کسی که از سن پنج سالگی وارد این رشته می شود تا سن نوجوانی (۱۵، ۱۶ سالگی) طول می کشد تا بتواند در رقابت های قهرمانی حضور یابد. برای موفقیت در ژیمناستیک باید مسیر طولانی و طاقت فرسایی را تجربه کرد. پدر من ورزشکار بود و بیشتر به رشته کُشتی علاقه مند بودند و او خیلی دوست داشت تا من هم وارد این رشته شوم به خاطر همین و برای اینکه بدن من روی فرم باشد ابتدا من را وارد رشته ژیمناستیک کرد تا پس از آن وارد کُشتی شوم اما به دلیل موفقیتم در رشته ژیمناستیک و کسب عنوان های مختلف در رده های باشگاهی، دل کندن از ژیمناستیک برایم دشوار بود و تصمیم گرفتم این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنم. 

ملی پوش ژیمناستیک کشورمان گفت: معمولا کسانی که ژیمناستیک را به صورت ۶ وسیله دنبال می کنند؛ سن قهرمانی آن ها تا  ۳۰ سالگی است اما آن هایی که به صورت تخصصی روی یک وسیله فعالیت دارند بیشتر از ۳۰ سالگی ورزش حرفه ای را دنبال کنند. در ژیمناستیک افرادی را داشته ایم که در سن ۴۰ سالگی توانسته اند عنوان قهرمانی المپیک را از آن خود کنند.


بیشتر بخوانید


او در پاسخ به این سوال که آیا ورزش ژیمناستیک باعث کوتاهی قد خواهد شد یا خیر، بیان کرد: افرادی که کوتاه قد هستند توانسته اند در رشته ژیمناستیک موفق ظاهر شوند و همین باعث شده تا دیدگاه مردم نسبت به این ورزش عوض شود و فکر کنند که ژیمناستیک باعث کوتاهی قد فرزندان خود خواهد شد. اما واقعا اینطور نیست و در رشد قد افراد مسئله ژنتیک بسیار مهم است.

کیخا در پایان تصریح کرد: تاکنون توانسته ام در مسابقات مختلف بین المللی مدال های مختلفی را برای ایران به ارمغان بیاورم و تاکنون ۶ حرکت جدید را با نام خودم در کتاب بین المللی ژیمناستیک برای کشورمان به ثبت رسانده ام. در ۲ سال گذشته فدراسیون ژیمناستیک برنامه های خوبی را برای کسب سهمیه المپیک توکیو در نظر گرفت و به لطف خدا توانستم نتایج خوبی را در رقابت های را به دست آورم و برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک کشورمان در رده سوم دنیا در بخش خرک حلقه قرار گرفتم. 

تنظیم: بهنام روان پاک

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.