سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفیعی: دبیرکل AFC فاقد صلاحیت لازم برای اعطای میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی است

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت شکایت کشورمان از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه بین المللی ورزش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت شکایت این فدراسیون از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل اعطای میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر به کشور بحرین در دادگاه بین المللی  ورزش (CAS) اظهار کرد: در اموری که در صلاحیت محاکم و مراجع قضایی است اساسا کسی نمی‌تواند تضمین کند که در شکایت خود موفق می‌شود. نباید به مردم امید واهی داد. فدراسیون فوتبال از حق قانونی خود برای شکایت از AFC استفاده کرد و دادخواست خود را به دادگاه CAS ارسال کرد.

او ادامه داد: روز دوشنبه فرصت ۱۰ روزه AFC برای پاسخگویی به برخی از موارد پرونده به پایان می‌رسد. آن‌ها ۵ روز دیگر فرصت دارند داور خود را معرفی کنند و بلافاصله دادگاه CAS، سر داور را مشخص خواهد کرد. امیدوارم قبل از آن که خیلی دیر شود یک رای توسط دادگاه CAS صادر شود. چون AFC با فرآیند بررسی سریع پرونده مخالفت کرده است، دادگاه بلافاصله پس از اینکه لایحه دفاعی AFC را دریافت کند،  می‌تواند رای موقتی برای لغو میزبانی کشور بحرین برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صادر کند.

او ادامه داد: برای اینکه دادگاه رای لغو موقت بازی‌ها را صادر کند سه شرط مورد نیاز است. ۱- خسارتی که به شاکی وارد شده غیر قابل جبران باشد. ۲- دلایل و شواهد شاکی کافی باشد. ۳- دادگاه تصمیم می‌گیرد تعویق بازی‌ها به ضرر نهادی مثل AFC است.

دستور موقتی مبنی بر لغو میزبانی بحرین صادر نشده است

رفیعی بیان کرد: دادگاه CAS هنوز دستور موقت برای لغو میزبانی بحرین صادر نکرده است و منتظر هستیم جلسه دادگاه در هفته آینده آغاز شود. فدراسیون فوتبال معتقد است دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا فاقد چنین اختیاری است که درباره سلب یا اعطای میزبانی به کشوری تصمیم بگیرد. دبیرکل در نامه ای که به فدراسیون فوتبال ارسال کرد، اعلام کرده بود که اعطای میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی به بحرین توسط دبیرخانه این کنفدراسیون انجام شده است، در حالی که باید کمیته مسابقات AFC  مثل دادن میزبانی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم می گرفت چه کشوری باید میزبان شود. این موضوع در صلاحیت  کمیته مسابقات می‌باشد.

او افزود: چند سال پیش هم دبیرکل AFC مشابه این تصمیم را گرفته بود که دادگاه بین المللی ورزش با اتفاق آرا رای به ابطال تصمیم دبیرکل داد و شباهت‌هایی بین شکایت فدراسیون فوتبال کشورمان و شکایت قبلی وجود دارد. فدراسیون فوتبال در ویدئو کنفرانسی که برگزار شد با اعطای میزبانی به بحرین مخالفت کرد بنابراین اجماعی بین کشور‌های این گروه وجود ندارد.

مشاور حقوقی درباره اینکه چه رایی توسط دادگاه CAS صادر شود منافع فدراسیون فوتبال کشورمان را تامین می‌کند، گفت: ما باید ببینیم تصمیم CAS در مورد تصمیم موقت چیست و امیدواریم دستور موقت ما پذیرفته شود. اگر دستور موقت ما پذیرفته نشود خواسته ما صدور رای توسط گروه داوری به ابطال تصمیم دبیرکل به دلیل فقدان او برای دادن میزبانی به کشور  بحرین است.

تعویق مسابقات مقدماتی جام جهانی بستگی به رای دادگاه CAS دارد

رفیعی درباره احتمال به تعویق افتادن بازی‌های گروه C مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: این امر بستگی به این دارد که رای نهایی در چه زمانی صادر شود.

او درباره امید داشتن به صدور رای دادگاه CAS به نفع کشورمان بیان کرد: ما تکلیف قانونی خود می‌دانیم که به تصمیمی که منافع کشورمان را متضرر می‌کند از مکانیسم‌های حقوقی موجود که حق هر فدراسیون فوتبالی است، استفاده کنیم و بدون امیدواری دست به شکایت نزده‌ایم. تمامی اسناد و مدارک را بررسی کردیم. باید منتظر ماند و دید که داوران دادگاه CASکه بی طرف هستند چه رایی صادر خواهند کرد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.