سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه اعتماد به نفس فرزندان را بالا ببریم؟

رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی استان یزد در مورد نقش والدین در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان توضیحاتی ارائه داد.

مهدی حمیدی رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: والدین بیش از هر فرد دیگری، در ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان نقش دارند. آن‌ها با حمایت خود می‌توانند تأثیر عمیق و مهمی در شکل‌گیری شخصیت فرزندان خود داشته باشند.

او افزود: زمانی که نوجوان  قصد صحبت کردن با شما را دارد  به چشمانش نگاه کنید.هیچ وقت از ظاهر نوجوان خود، منفی نگویید و به او آرامش بدهید و از تغییرات ظاهری خود در دوران بلوغ برایشان بگویید.

حمیدی ادامه داد: محبت کردن را با توجه به جنسیت فرزند و با توجه به نوع محبتی که فرزند نیاز دارد را فراموش نکنید.

رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی استان گفت: هر خانواده‌ای امکان دارد که در زندگی با مشکلاتی روبه رو شود، اما باید مراقب این باشند که مشکلات و تعارض‌ها را جلوی فرزندان مطرح نکنند و در مکانی به صورت خصوصی باهم راجع به مشکلات صحبت کنند.

او گفت: حتما نوجوانان خود را به دلایل مختلف و با توجه به موفقیت‌هایی که به دست آورده اند، تشویق کنید و به آن‌ها انگیزه پیشرفت بدهید.

حمیدی افزود: به فرزندان خود مسئولیت‌هایی با توجه به توانایی‌های آن‌ها بدهید.

او خاطر نشان کرد: اگر نوجوان کار نامناسبی انجام داد، هیچ وقت به وی نگویید که دوستش ندارید، زیرا موجب سرخوردگی فرزندان می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
باسلام
ممنون از مطالب آموزنده خوبتون، لطفاً از این نوع مطالب که کاربرد عمومی برای خانواده ها دارد بیشتر اطلاع رسانی و آموزش دهید.
موفق باشید.