سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

۸۴ درصد مکان‌های عمومی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده اند

طبق آخرین ارزیابی انجام شده ۸۴ درصد مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی و مکان عمومی استان همدان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند.

لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بازرسی از ادارات و سازمان‌ها، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، اماکن متبرکه و مساجد، پایانه‌های مسافربری برون شهری و درون شهری، بانک‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب ها، آرامستان‌های شهری و روستایی، مراکز خدمات بیمه، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به شکل هفتگی انجام می‌شود.

او با اشاره به بازرسی‌های انجام شده گفت: از تاریخ ۲۶ فروردین ماه تا ۳ اردیبهشت ماه امسال بازرسی از ۲۳ بیمارستان انجام شد که ۹۶ درصد بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند و بازرسی از مراکز اقامتی ۲۰ مورد که ۹۳ درصد بهداشت و حفاظت فردی را طبق شیوه نامه‌های بهداشتی انجام داده بودند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین از پایانه مسافربری برون و درون شهری موجود در استان هفت مورد بازرسی شد که ۸۶ درصد آن‌ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند.

رفعتی یادآور شد: یک هزار و ۵۱۰ مسجد و مکان‌ متبرکه در این استان وجود دارد که با ۸۰ مورد بازدید، مشخص شد ۹۰ درصد آن‌ها به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از مکان‌های عمومی ۶۰۷۷ مورد بوده است که ۸۴ درصد بهداشت و حفاظت فردی، ۷۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی و ۷۶ درصد هم از ماسک استفاده کرده بودند.

رفعتی ادامه داد: از بازرسی‌های انجام شده ۶۹ مکان عمومی متخلف به علت عدم شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۲ نانوایی، ۲ رستوران، ۱۰ خواربار فروشی و ۴۵ مرکز و مکان‌ متخلف که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند.

رفعتی اضافه کرد: ۹۹۷ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی نیز به علت بی توجهی به اخطار‌های انجام شده از طریق مرکز بهداشت به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.