سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور صد‌ها نفر در مراسم خاکسپاری دانته رایت در مینیاپلیس

صد‌ها نفر در مراسم خاکسپاری دانته رایت، جوان سیاه پوستی که به دست پلیس کشته شد، شرکت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، صد‌ها نفر از سوگواران، از جمله اعضای خانواده و شماری از فعالان مدنی در مراسم خاکسپاری مرد سیاه پوستی که با شلیک پلیس جان خود را از دست داده بود، در مینیاپلیس شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، صد‌ها نفر از سوگوارانی که بسیاری از آن‌ها ماسک بر صورت داشتند، پنج شنبه بعد از ظهر به وقت محلی در یک کلیسای متعلق به سیاه پوستان در شمال مینیاپلیس به منظور شرکت در مراسک خاکسپاری و زنده داشتن یاد این جوان گرد آمدند.

در این مراسم افرادی از جمله «تیم والز» فرماندار دموکرات مینه سوتنا شرکت داشتند که با صدور بیانیه‌ای خواهان دو دقیقه سکوت در سطح ایالت در ابتدای مراسم خاکسپاری این جوان سیاه پوست شده بود.

همچنین «آل شارپتون» کشیش و از رهبران حقوق مدنی در این مراسم، سخنانی را در ستایش این جوان به مانند آنچه که وی سال گذشته در مراسم جورج فلوید به انجام رساند، بیان کرد. او خطاب به جمعیتی که فریاد می‌زدند «عدالتی نیست، صلحی نیست» گفت: این، شعار جنبش ما شده است؛ نبود عدالت، سبب نبود صلح شده است.

او در ادامه گفت: صلح در واقع حضور عدالت است. شما نمی‌توانید به ما بگویید که خفه شویم و رنج بکشیم. ما باید زمانی که عدالت نیست، با صدای بلند صحبت کنیم.

در این مراسم، کیتی رایت، مادر دانته رایت که به دست پلیس کشته شد، از پسرش به عنوان پدری دوست داشتنی یاد کرد. او در این مراسم گفت: پسر من لبخندی به لب داشت که یک میلیون دلار می‌ارزید. من به یاد می‌آورم زمانی که دانته برای نخستین بار پدر شد، پسرش در ۲۸ هفتگی متولد شد و به همین خاطر این بچه زودتر از موعد به دنیا آمده بود؛ اما این بچه لذتی شگفت آور را به زندگی دانته آورده بود. او همیشه خوشحال و مغرور بود می‌گفت نمی‌تواند منظر سرافرازی پسرش بماند.

کیتی رایت، مادر دانته رایت

دانته رایت، جوان سیاه پوست ۲۰ ساله در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) در طی یک توقف عادی ترافیکی در «بروکلین سنتر» در ایالت مینه سوتا به دست پلیس کشته شد.

این شهر پیش از آن نیز به خاطر محاکمه پلیس سفید پوست مسئول قتل جورج فلوید در کانون توجه‌ها بود. این افسر که درک شووین نام داشت، روز سه شنبه به جرم قتل محکوم شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.