سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت محصولات کشاورزی با آب سیاه/ واکنش مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز؟

مدير کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: برای جلوگیری از آب یاری زمین های کشاورزی با فاضلاب همچنان دچار مشکل هستیم.

فردین حکیمی، مدير کل حفاظت محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت:یکی از مواردی که با مشکل ورود فاضلاب به زمین های کشاورزی مواجه هستیم پساب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب شهر جدید هشتگرد است که تصفیه‌خانه آن در برخی مواقع از وضعیت استاندارد خارج و پساب خروجی غیراستاندارد از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

مدير کل حفاظت محیط زیست البرز افزود: در این خصوص اخطاریه زیست محیطی صادر و موضوع از طریق آب و فاضلاب فرمانداری و همچنین دادستانی نیز پیگیری شده است.

حکیمی گفت: معضل آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب علاوه بر هشتگرد در مناطق نظرآباد و ماهدشت هم وجود دارد و علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده تاکنون به نتیجه نرسیده است.

او افزود: متأسفانه کمبود آب برای کشاورزی از یک طرف و در دسترس بودن فاضلاب در اراضی کشاورزی از طرف دیگر زمینه را برای این تخلف فراهم کرده است.

مدير کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: البرز در تکمیل شبکه های جمع آوری و تصفیه‌خانه‌ فاضلاب دارای عقب ماندگی بوده و کمتر از ۳۰ درصد فاضلاب های تولیدی تصفیه می‌شود که آن هم در برخی موارد مثل تصفیه‌خانه ماهدشت در حد استاندارد نیست.

حکیمی گفت: در چند ساله اخیر اقدامات خوبی از سوی آبفای استان در دست پیگیری بوده که امید است با تحقق این برنامه ها، مشکل تصفیه فاضلاب های شهری مرتفع شود.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.