سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد جدید فروش سلاح در آمریکا طی ۳ ماه گذشته

میزان فروش سلاح در آمریکا طی سال جاری میلادی به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فروش اسلحه در آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رکورد شکنی کرد.

بر اساس گزارش‌ها در سال ۲۰۲۰ شهروندان آمریکایی ۲۱ میلیون قبضه سلاح خریداری کردند و این در حالیست که در سال ۲۰۱۶ این تعداد ۱۶.۶ میلیون قبضه سلاح بوده است. شهروندان آمریکایی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قبضه سلاح خریداری کردند. افزایش فروش سلاح در آمریکا و تمایل شهروندان آمریکایی به خرید سلاح به خاطر افزایش اضطراب ناشی از همه گیری کرونا، تنش‌های نژادی و ناآرامی‌های اجتماعی و تیراندازی‌های مرگبار اخیر بوده است.

تحلیل نهاد‌های جرم شناسی در آمریکا نشان می‌دهد افزایش تیراندازی‌ها در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ناشی از افزایش بیکاری، افزایش ناآرامی‌های و اعتراض به وضعیت موجود و بیکاری بسیاری از جوانان است. افزایش موارد تیراندازی در آمریکا همراه با همه گیری کرونا و عوامل دیگر از جمله دلایل افزایش درخواست‌ها برای خرید سلاح در آمریکا است.

بیشترین میزان اسلحه خریداری شده در سال گذشته در ماه ژوئن بوده است. در این ماه جرج فلوید، سیاه پوست آمریکایی جان باخت و این موضوع سبب افزایش اعتراضات در سراسر آمریکا شد. در سه ماه نخست سال جاری هم نزدیک به ۵.۵ میلیون قبضه سلاح از طرف شهروندان آمریکایی خریداری شد که این میزن ۱۳ درصد بیش از سال گذشته و بیشترین میزان فروش اسلحه در سه ماهه نخست سال از سال ۱۹۹۹ محسوب می‌شود.

اگر میزان فروش اسلحه در امریکا به همین منوال ادامه پیدا کند میزان کل فروش اسلحه در سال جاری در آمریکا به رکوردی تاریخی خواهد رسید. موضوع تکان دهنده دیگر این است که شمار افرادی که در امریکا در سال ۲۰۲۰ به خاطر خشونت‌های ناشی از سلاح جان خود را از دست داده اند بیش از ۴۰ هزار نفر است.

این نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۰ سالی مملو از خشونت‌های ناشی از سلاح در آمریکا بوده است. از ماه ژانویه تا مارس سال جاری خشونت‌های ناشی از سلاح در آمریکا به مرگ بیش از ۱۰ هزار نفر منجر شده است. این موضوع سبب شده است که شاهد افزایش خشونت‌ها و تنش‌ها در سراسر آمریکا باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.