سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری دستگاه قضا از تغییر کاربری آب بندان‌ها در گیلان

معاون دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضا به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری آب بندان‌ها را نخواهد داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گفت: آب بندان‌ها مهمترین منبع ذخیره آب برای کشاورزان هستند.

او روز گذشته در بازدید از آب بندان‌های بخش لشت نشاء رشت اظهار داشت: آب بندان‌های متعددی در این بخش وجود دارد که در بررسی‌های به عمل آمده اشخاصی قصد واگذاری و فروش آن‌ها را دارند.

معاون دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه آب بندان‌ها در سراسر استان به تأمین آب کشاورزی اختصاص دارند، تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری آب بندان‌ها را نخواهد داد.

آقایی از عزم دستگاه قضایی و مدیران دستگاه‌های مسئول برای احیا و بهسازی آب بندان‌ها خبر داد و گفت: ماهیت آب بندان از ادوار گذشته، ذخیره آب برای کشاورزان منطقه بوده و استفاده از آن تحت هر عنوان دیگر مانند پرورش آبزیان یا محل گردشگری ممنوع است.

او با اشاره به مساحت ۱۰۵ و ۲۴ هکتاری دو آب بندان در روستا‌های لیچاه و کردخیل لشت نشاء اظهار امیدواری کرد: با مدیریت دستگاه قضایی و تدبیر متولیان امر این آب بندان‌ها احیا شده تا در راستای منافع کشاورزان از این ذخایر آبی بهره برداری شود.

در بازدید روز گذشته از آب بندان‌های بخش لشت نشاء حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری و سیدمهدی فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان نیز حضور داشتند.

بخش لشت نشاء در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی رشت قرار دارد.

 

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.