سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تعیین تکلیف امتحانات پایان سال تا تمدید مهلت نام نویسی در مدارس دارای آزمون

آموزش و پرورش هفته گذشته اخباری با محوریت تعیین تکلیف امتحانات پایان سال و تمدید مهلت نام نویسی در مدارس سمپاد و نمونه دولتی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره نحوه ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی، جزئیات اجرای طرح جهاد تربیتی و تمدید مهلت نام نویسی مدارس سمپاد و نمونه دولتی سپری شد.

نحوه ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی اعلام شد/ تدوین بسته آموزشی برای نوآموزان پیش دبستانی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره نحوه آموزش همچنین ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی با توجه به حساسیت این دوره تحصیلی و شرایط فعلی کرونا که توام با تداوم آموزش‌های غیرحضوری دانش‌آموزان است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی تصمیم بر این است که کلاس‌های دوره ابتدایی تا پایان اردیبهشت برقرار باشد و معلمان و مدیران ١٠ روز بعد از این مدت فرصت دارند تا نتایج ارزشیابی دانش آموزان را اعلام کنند.

او ادامه داد: در دوره ابتدایی ارزشیابی دانش آموزان به صورت کیفی توصیفی است بنابراین ارزیابی آن‌ها عملکردی خواهد بود و معلمان بر این اساس ارزیابی خود را انجام خواهند داد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی برای کلاس‌های اول و دوم دبستان معلمان باید تضمینی برای آموزش کامل مهارت خواندن و نوشتن در دانش آموزان داشته باشند و از یادگیری کامل آن‌ها آگاه شوند در غیر اینصورت برنامه‌های جبرانی برای دانش آموزانی که دچار مشکل هستند در نظر گرفته شود؛ چنین موضوعی را در دستور کار قرار دادیم.

اما و اگرهای حضور کادر اجرایی مدارس در مناطق قرمز

سعید صالح مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی درباره برگزاری آزمون‌های پایان سال در این مدارس گفت: هر تصمیمی برای برگزاری آزمون در مدارس دولتی اتخاذ شود مطابق آن عمل می‌کنیم و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام برخی مدیران مدارس غیردولتی مبنی بر الزام حضور عوامل اجرایی در مدارس مناطق قرمز اظهار کرد: حضور عوامل اجرایی بیشتر از یک سوم در مدارس مناطق قرمز قانونی نیست و با چنین مدیرانی برخورد خواهد شد.

جزئیات اجرای طرح جهاد تربیتی/ آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم به کمک دانشجومعلمان

علی محمدخان معاونت عملیات جهادی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه برای گذر از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خود را ملزم دانست تا با باز آفرینی مفهوم جهاد در حیطه ماموریتی خود در عرصه تعلیم و تربیت تحت عنوان جهاد تربیتی، اقداماتی گسترده‌ای انجام دهد، گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان سازمان بسیج دانشجویی کشور، دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است تا سبب تسهیل، تسریع و گسترده شدن اقدامات جهادی جهادگران در فضای رسمی مدارس و آموزش دانش آموزان عقب مانده از تحصیل به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شود.

او ادامه داد: طرح جهاد تربیتی به همت جهادگران دانشجو معلم و در استان‌هایی چون گلستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، خراسان شمالی و ... صورت گرفته اجرا می‌شود، به عنوان مثال در استان گلستان بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته و بازمانده از تحصیل مجازی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

معاونت عملیات جهادی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: البته این طرح اجباری نبوده، نیست و نخواهد بود چراکه برخاسته از جوشش جهادی دانشجویان معلمی است و بر همین اساس بهتر است بگوییم که فضای جهاد و اقدامات جهادی، اجبار بردار نیست و هر آنچه که هست از احساس وظیفه این جهادگران نسبت به آرمان‌های انقلاب نشات می‌گیرد.

وضعیت برگزاری امتحانات پایان سال مشخص شد/ پایه‌های نهم و دوازدهم آزمون حضوری دارند

با استناد به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و آیین نامه‌های مربوط در اجرای «برنامه ریزی، طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیرنهایی در سال ۹۹»، از سوی «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش»، دستورالعمل «نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی –تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹»، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ شد.

در بند‌هایی از این دستورالعمل آمده است؛ در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی، فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

چرا پیام‌رسان‌های خارجی جذابیت بیشتری برای نوجوانان دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین علی آبادی مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درباره علل گرایش نوجوانان به پیام رسان‌های خارجی و انحرافاتی که در این عرصه ایجاد می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در عرصه رسانه و فرهنگ برای نوجوانان زیرساخت‌های مناسب نداریم به عنوان مثال ممکن است در هر سال ٢ فیلم مناسب نوجوانان ساخته شود.

او ادامه داد: در این شرایط رسانه‌های خارجی اقدامات قابل توجه انجام دادند و دقیقا در بخش‌ها و فضا‌هایی که کاری برای آن نکردیم و دانش‌آموز نسبت به آن احساس نیاز می‌کند، وارد عمل شدند.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به علل جذابیت بیشتر رسانه‌های خارجی برای نوجوانان گفت: این رسانه‌ها مطابق با گرایش‌های نوجوانان پیش می‌روند و دقیقا روی نقطه‌ای دست می‌گذارند که دست ما خالی است.

مهلت نام نویسی در آزمون ورودی مدارس سمپاد تمدید شد

سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان مهلت ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس برای پایه‌های هفتم و دهم را بار دیگر تمدید کرد.

پیش از این نام نویسی در آزمون ورودی تا ٣١ فروردین تمدید شده بود، اما با توجه به استقبال متقاضیان، این تاریخ بار دیگر تمدید شد و تا سوم اردیبهشت ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
باشه جناب واکسن بزن حضوری امتحان بگیر لطفا سوالاتم ساده باشه با این آموزش مثلا مجازی
یک دانش آموز
۱۴:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگر دانش آموزان نهم و دوازدهم تدریس حضوری داشتند که حضوری هم امتحان بگیرند
در این شرایط سخت کرونایی و پیک چهارم با روزی ۴۰۰ تا کشته!!!
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
پایه های نهم ودوتزدهم به طور رسمی و قطعی حضوری نشدن.
باید ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری امتحانات نهایی حضوری بدهد.
اطلاع رسانی اشتباه نکنید.