سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دستور رئیس جمهور؛

نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در بوشهر افتتاح شد

نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر در ارتباط تصویری و با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز در شصت و چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، چهار هزارو ۶۳۵ طرح ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور با اعتبار ۸ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان با فرمان رئیس جمهور و از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد.

یکی از این طرح‌ها نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی استان بوشهر بود که در منطقه پشت پر بخش ارم دشتستان قرار دارد.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این واحد تولیدی، گفت مرحله نخست این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنا ۴هزار و ۴۵۷ متر اجرا شده است.

مرتضی رضایی افزود: ظرفیت واحد تولید مرغ مادر گوشتی در مرحله نخست ۲۰ هزار قطعه است که در آینده نزدیک با اجرای طرح توسعه‌ای این میزان با افزایش ۲ برابری به ۴۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.

او ادامه داد:  در طرح توسعه این واحد تولیدی همچنین کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه در سال اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی  عنوان کرد: از مجموع ۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد تولیدی، ۶میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بقیه آن آورده سرمایه‌گذار است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی این استان ۱۶ فرصت شغلی مستقیم و ۲۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده است.

محمدتقی منوچهری افزود: اجرای این طرح یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید گوشت مرغ در استان بوشهر است و منجر به کاهش هزینه تولیدکنندگان خواهد شد.

او ادامه داد: امید است با فعالیت این واحد تولیدی در کنار کشتارگاه نوین مرغ در گناوه با همت بهره‌برداران، وضعیت تولید مرغ استان بیش از پیش بهبود یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر اکنون ۲۱۷ واحد مرغ‌داری صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۸ هزار تن فعال است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: این استان با برخورداری از شمار قابل توجهی واحد‌های مرغ‌داری از لحاظ تولید مرغ در جایگاه پنجم تولید مرغ کشور است.

سعید زرین فر افزود: تا پیش از این تولیدکنندگان باید جوجه یک روزه را از استان‌های شمالی بوشهر تامین می‌کردند که اکنون زمینه تولید آن در استان فراهم شده است.

او بیان کرد: تکمیل زنجیره‌های تولید آبزیان، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و گوشت مرغ از اولویت استان بوشهر است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.