سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معادن زیاد، بهره برداری کم / معادن نهبندان و سربیشه را دریابید

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت:نهبندان و سربیشه ظرفیت‌های زیادی در زمینه معدن دارند که این ظرفیت‌ها نیازمند حمایت و برنامه ریزی مدون است.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بخش معدن در کنار بخش کشاورزی یکی از محور‌های مهم تولید، اشتغال و پیشرفت شهرستان نهبندان و سربیشه محسوب می‌شود.

او افزود: نهبندان پتانسیل‌هایی دارد که در کل دنیا بی نظیر است اما به دلیل نبود زیرساخت‎‌های مناسب، کمک کننده توسعه اقتصادی شهرستان نبوده است.

نخعی بیان کرد: برخی از این ذخایر معدنی ویژه و خاص نهبندان است که از جمله آن می‌توان به کانی‌های فلزی کمیاب مانند لیتیوم و همچنین سنگ گرانیت اشاره کرد که به دلیل نبود استراتژی درست ناشناخته مانده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت:تاکنون اقدامات بسیاری در زمینه‌ی معادن انجام شده است، اما به دلیل نبود برنامه و استراتژی مدون و مناسب، خروجی مشخصی نداشته است.

او عنوان کرد: نهبندان با داشتن ۲۳ نوع ماده معدنی از شهرستان‌های معدنی خراسان جنوبی و کشور به شمار می‌رود و توجه و تمرکز به سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع وابسته به آن، نقشه راه توسعه پایدار این منطقه خواهدبود.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.