سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مرکز غربالگری برای شناسایی بیماران کرونایی در گوگ تپه

کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد از راه اندازی یک مرکز غربالگری در شهر گوگ تپه برای شناسایی هر چه بیشتر بیماران کرونایی، خبر داد.

جعفر احمدنژاد کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با راه اندازی مرکز غربالگری در شهر گوگ تپه موجب شده روند بیماریابی کرونایی افزایش یابد و شناسایی افراد مبتلا و ناقل ویروس با سرعت بیشتری انجام گیرد.

او با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز در شهر گوگ تپه مراکز غربالگری به تعداد ۲ مرکز افزایش می‌یابد، افزود: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ نمونه‌گیری پی سی آر بیماری کرونا در مهاباد انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۳۵۷ مورد نمونه‌برداری توسط کارشناسان علوم آزمایشگاهی مستقر در مهاباد انجام شده است.

احمدنژاد با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان شناسایی هرچه بیشتر بیماران مبتلا به این بیماری است، اضافه کرد: افزایش بیماریابی به موقع سبب کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان، کاهش تعداد مرگ و میر افراد و کنترل شیوع بیماری کرونا می‌شود.

انتهای پیام/ س خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.