سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویشی که به دانش آموزان بازمانده از تحصیل کمک می کند

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: پویش شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با رویکرد بازگشت به چرخه آموزش در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مهمترین رسالت این اداره کل تحت پوشش قراردادن همه کودکان لازم التعلیم است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا اشاره به این که بازماندگان از تحصیل به ۲ گروه لازم التعلیم پایه اول و ترک تحصیل در سایر پایه ها تقسیم بندی می شود، افزود: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل نداشتن نشانی محل سکونت، شماره تماس و دیگر راه های ارتباطی با آنها،کار بسیارسختی است.

قاسمی گفت: بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل درواقع گامی برای تحقق عدالت آموزشی است که درالبرز نیاز به مشارکت موسسات، نهادها، سمن‌ها و رسانه در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دراین استان داریم.

او فقرمالی و فرهنگی، بدسرپرستی، اشتغال به کار، ازدواج زودهنگام، بیماری صعب العلاج و عقب ماندگی ذهنی را  از جمله دلایل بازماندن از تحصیل دانست.

قاسمی با بیان این که با بیان اینکه البرز استانی مهاجرپذیراست که بیشترین جمعیت بازماندگان از تحصیل آن در مناطق حاشیه شهرها قرار دارند، گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دختر و در سنین ۶ تا ۱۱ سال هستند.

او افزود: براین اساس شهروندان در صورت داشتن فرزند و یا اطلاع و شناسایی کودک بازمانده از تحصیل با تلفن‌های معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ۰۲۶۳۲۵۶۳۱۹۱،تماس بگیرند.

قاسمی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب افزایش بازماندگان از تحصیل دراستان البرزبه علت مشکلات اقتصادی خانواده ها شده است که این موضوع یکی از نگرانی های حوزه آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  افزود: بازمانده از تحصیل به گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال گفته می شود که در چرخه آموزشی قرار ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.