سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی در قالب صندوق وام خانگی / دستگیری ۴۵ متهم تحت تعقیب در شیراز

مهم‌ترین حوادث یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در شیراز و کشف یک تن تریاک در این شهرستان خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر ورود و توزیع محموله‌های مواد مخدردر سطح شهر شیراز و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افراد قاچاقچی قصد دارند مقادیری مواد مخدر را با استفاده از خودرو‌های سواری وارد شهر شیراز و سپس توزیع کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی، در این رابطه یک منزل در شهر شیراز شناسایی و مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن منزل، یک تن تریاک کشف و یکی از اعضای اصلی باند قاچاقچیان مواد مخدر نیز دستگیر شد، افزود: در این راستا خودرو پژو پارس متعلق به فرد قاچاقچی توقیف و تلاش برای شناسایی و دستگیری ۲ نفر دیگر از اعضای این باند ادامه دارد.

سردار حبیبی بیان کرد: امسال حدود ۷ تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲۹ درصد افزایش داشته است.

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از ۶۰۰ نفر در قالب صندوق وام خانگی

جانشین انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران انتظامی، کلاهبرداری که با تشکیل صندوق وام خانگی در شهرستان "خرامه" از اعضای صندوق مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: در پی دریافت چند فقره شکواییه مبنی بر کلاهبرداری از سوی یک زن در قالب راه اندازی صندوق خانگی در شهرستان "خرامه"، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند که افراد بیشتری نیز عضو صندوق مذکور هستند و به دلیل عدم اطلاع از کلاهبرداری، تاکنون برای طرح شکایت به هیچ مرجع انتظامی یا قضائی مراجعه نکرده اند.

جانشین انتظامی استان فارس بیان کرد: با تلاش مأموران انتظامی، متهم با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

سردار ملک زاده خاطر نشان کرد: متهم در سال ۹۸ اقدام به راه اندازی صندوقی در شهر "خرامه" در قالب اعطای وام خانگی کرده و متقاضیان بدون هیچ گونه شناختی از صاحب صندوق، مبالغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال به حساب وی واریز و در نوبت وام قرار می‌گرفته اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این زن کلاهبردار با به کارگیری شگرد‌های متقلبانه از جمله به این نحو که اعضا یکدیگر را ندیده و نوبت وام به صورت غیرحضوری به آن‌ها اعلام می‌شده است، در ابتدای راه اندازی صندوق برای جلب اعتماد، به چند نفر وام اعطا کرده، ولی به مرور مبالغ جمع آوری شده را در محل دیگری سرمایه گذاری می‌کرده است.

جانشین انتظامی استان فارس با بیان اینکه در تحقیقات اولیه و شناسایی شاکیان، مشخص شد که این زن تاکنون از ۶۰۰ نفر، حدود ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، خاطر نشان کرد: مردم به هیچ عنوان در این صندوق‌های بدون مجوز به بهانه دریافت وام شرکت نکنند و به سادگی وعده‌های دروغین این افراد را نپذیرند.

دستگیری ۴۵ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۴۸ ساعت گذشته، ۴۵ متهم تحت تعقیب را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

ا. اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۴۸ ساعت گذشته، ۴۵ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می‌شود.

کشف ۱۴۲ فقره انواع سرقت توسط پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۶۷ سارق و کشف ۱۴۲ فقره انواع سرقت طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان کازرون با هدف کنترل و کاهش سرقت و مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه در یک ماه گذشته به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح که با شناسایی و رصد سارقان حرفه‌ای سطح حوزه و کنترل مخفیگاه آنان همراه بود، ۶۷ سارق دستگیر و ۱۴۲ فقره انواع سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امنیت و آرامش مردم عزیز خط قرمز ما است، از شهروندان و مردم عزیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سرقت احشام در کمتر از ۶ ساعت در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۳۸ راس احشام سرقتی در کمتر از ۶ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در پی تماس تلفنی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت ۳۸ راس گوسفند از دامداری وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های میدانی دریافتند که احشام مالباخته به محض سرقت به یکی از شهرستان‌های دیگر استان فارس انتقال داده شده است.

سرهنگ رزمجویی تصریح کرد:طی طرح تعامل با ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان و شناسایی محل دپو احشام مسروقه، پس از هماهنگی مقام قضایی احشام مسروقه کشف و تحویل مالباخته شد.

او بیان کرد: در این زمینه یک سارق دستگیر و تلاش جهت شناسایی سایر همدستان وی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان از دامداران خواست با توجه به فصل کوچ مراقبت بیشتری از احشام خود داشته باشند و موارد مشکوک را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۴۶ کیلو مواد مخدر و دستگیری ۷۵ سارق در فسا

فرمانده انتظامی فسا با تقدیر از همراهی مردم با خادمان خود در نیروی انتظامی، گزارشی از عملکرد انتظامی شهرستان در فروردین ماه بیان کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در فروردین ماه طرح‌های مختلفی با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان توسط یگان‌های انتظامی به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در این مدت تعداد ۷۵ سارق دستگیر و ۹۰ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، قطعات و داخل خودرو، اماکن خصوصی و سایر سرقت‌ها کشف که اموال مکشوفه به مالباختگان تحویل شد.

این مقام انتظامی به آمار کشفیات مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: مقدار ۱۴۶ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد افیونی در فروردین ماه کشف و تعداد ۸۶ قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شده اند.

سرهنگ قسام ادامه داد: ۸ متهم نیز به اتهام ارتکاب جرائم سایبری توسط پلیس فتا دستگیر و ۲۱ فقره پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و با پلیس در تامین امنیت جامعه مشارکت کنند.

دستگیری ۵۱ سارق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری ۵۱ سارق طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت شناسایی و دستگیری سارقان طی یک ماه گذشته در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح و با تلاش و کوشش شبانه روزی ماموران انتظامی، ۵۱ سارق دستگیر و ۵۴ فقره انواع سرقت از آن‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت ۸ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان از خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت سنگین و قاچاق در یک منزل مطلع شدند.

او افزود: ماموران انتظامی ضمن اخذ مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

توجیه دامداران در جهت پیشگیری از سرقت 

توجیه دامداران در جهت پیشگیری از سرقت احشام و با حضور دامداران منطقه رامجرد شهرستان مرودشت برگزار شد.

سرهنگ فرهام عسکری جانشین انتظامی شهرستان مرودشت در معیت هیئت همراه با حضور در جمع دهیاران، شورا‌ها ودامداران منطقه رامجرد شهرستان مرودشت هشدار‌هایی را برای پیشگیری از سرقت احشام به دامداران ارائه و از آنان خواست هشدار‌های پلیسی را همیشه مدنظر داشته باشند تا مورد سوء استفاده سارقان قرار نگیرند.

از خرید و فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری کنند.
نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدام کنید.
از توقف گله احشام در کنار جاده و محور مواصلاتی خودداری کنند.
حتی الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبانان احشام خود اقدام کنید.
به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام خود اهمیت بدهید.
در صورت امکان محل نگهداری دام را به دوربین مداربسته مجهز کنید.
نگهداری و به کارگیری حیوان اهلی دردامداری‌ها
عدم نگهداری احشام در محل‌های نامناسب و غیراستاندارد مانندتوری
هرگونه فرد یا خودرو مشکوک را در نزدیکی محل نگهداری احشام رویت نمودید مراتب را سریع به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.