سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توالی ابر‌ها نشانه تغییرات جوی/ پیش بینی ناپایداری و رعد و برق در ارتفاعات

هاشم نژاد گفت: تغییرات و توالی ابر‌ها ناپایداری در ارتفاعات را هشدار می‌دهد و کوهنوردان باتوجه به آن باید احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

محسن هاشم نژاد کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سازمان هواشناسی کشور در ارتفاعات ناپایداری همراه با رعد و برق را پیش بینی کرده است به همین منظور ابری را معرفی می‌کنیم که شناخت آن دراین شرایط مفیداست.

او با اشاره به آموزش ابر‌های کومولوس نوع ۱ و تبدیل آن به کومولوس نوع ۲ در هفته‌های گذشته افزود: توالی تغییرات در ابر‌های کومولوس نوع ۱ و ۲ ابر‌های کومولونیمبوس نوع ۳ یا کومه‌ای بارش زای نوع ۳ را تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: ابر‌های پنبه و توده مانند کومولونیمبوس نوع ۳ که قاعده تیره مانندی دارند فقط یک مرحله تا ابر‌های خطرناک کومولونیمبوس نوع ۹ فاصله دارند یعنی همان ابری که وقوع رعد و برق را خواهد داشت.

هاشم نژاد با توصیه به کوهنوردان که در این هفته توالی ابر‌ها را مد نظر داشته باشند، گفت: با توجه به این توالی احتیاط‌های لازم را در ارتفاعات را داشته باشید، زیرا مخاطره رعد و برق بعد از این مرحله اتفاق خواهد افتاد.

در هفته آینده ابر مرتبط با این مرحله را معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.