سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام اولین عمل جراحی به شیوه کم تهاجمی در بیمارستان امام رضا کرمانشاه

اولین عمل جراحی به شیوه کم تهاجمی برای بیمار مبتلا به تومور مغزی با دستگاه «نورو اندوسکوپ» روز چهارشنبه در بیمارستان امام رضا کرمانشاه (ع) انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عمل جراحی به شیوه کم تهاجمی توسط گروه مغز و اعصاب (دکتر باقری و دکتر علیمحمدی) و گروه گوش و حلق و بینی (ENT) به سرپرستی دکتر رضایی انجام شد و برای اولین بار است که در غرب کشور صورت گرفت.

 سیدرضا باقری گفت : یکی از چالش‌های ما در بخش جراحی‌های مغز و اعصاب انجام اعمال کم تهاجمی بود که نیاز به خرید دستگاه نورواندوسکو بود که با همت مسئولان بیمارستان امام رضا (ع) خریداری و راه اندازی شد.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: امروز اولین عمل جراحی مغز و اعصاب با همکاری همکاران متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه انجام شد.

 احسان علیمحمدی افزود: دستگاه نورو اندوسکوپ امکان جراحی بیماران را از طریق روش‌های کم تهاجمی‌تر فراهم می‌کند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ادامه داد: تومور‌های مغزی و تومور‌های قاعده جمجمه و هیدروسفال و بیماران دارای مشکل ستون فقرات و دیسک کمر با این دستگاه مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند.

او گفت: استفاده از این دستگاه عوارض جانبی عمل جراحی را کاهش می‌دهد مثلا امروز عمل جراحی تومور هیپوفیز را در بیماری جراحی کردیم که به جای شکافتن جمجمه از طریق حفره بینی وارد قاعده جمجمه شدیم و تومور را به شکل کامل از بین بردیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.